ابلاغ طرح «ملی الگوی تلاوت» به دارالقرآن‌های خوزستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری گردهمایی سالانه مدیران ۵۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت: در گردهمایی سالانه مدیران ۵۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان شیوه ‌نامه اجرای «طرح ملی الگوی تلاوت» به مدیران این مراکز قرآنی ابلاغ شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته، ابلاغ برنامه‌های آینده همچون برگزاری المپیاد قرآنی دانش‌آموزان و اجرای «طرح ملی الگوی تلاوت» است.

علی بلاسم، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیران دارالقرآن‌ها کشف استعدادهای دانش‌آموزان است و یکی از آفت‌هایی که این مراکز با آن روبرو هستند کاهش تعداد دانش‌آموزان از مرحله ثبت‌نام تا پایان دوره است که بخشی از ایراد کم‌شدن تعداد قرآن‌آموزان به مربیان بازمی‌گردد.


وی بیان داشت: هدف طرح ملی الگوی تلاوت تبدیل کردن دانش‌آموزان به قاریان مطرح شهر و استان خود است.


علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در این طرح که براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان 2 وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است، 22 استان متقاضی اجرای این طرح بودند که از این تعداد 11 استان انتخاب شد و خوزستان نیز یکی از منتخبین بود .

وی عنوان کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان دبستان و متوسطه اول در 4 سطح مقدماتی، عمومی، پیشرفته و عالی تدوین شده است. دارالقرآن‌ها باید کلاس‌های آموزشی این طرح را به تعداد حداقل ده نفر اجرا کنند و اگر غیر از این باشد اجرای آن منتفی خواهد شد.

انتهای پیام/و

 

برگزاری گردهمایی سالانه مدیران ۵۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.