ارتش میانمار از اتهام جنایت علیه مسلمانان روهینگیا تبرئه شد

ارتش میانمار با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد نیرو‌هایی که عملیات ضد تروریستی را در استان راخین انجام داده‌اند، در چارچوب مقررات و قوانین جنگ و درگیری‌ها عمل کرده‌اند.

ارتش میانمار از اتهام جنایت علیه مسلمانان روهینگیا تبرئه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، خبرنگار این شبکه در گزارشی درباره اقدامات ارتش میانمار در رد اتهام جنایات علیه مسلمانان روهینگیا گفت ارتش میانمار در پایگاه اینترنتی خود با انتشار بیانیه ای همه اتهامات علیه خود مبنی بر جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را رد کرد. ارتش میانمار نتیجه تحقیقاتی را در سایت خود منتشر کرد که به گفته خودش تحقیقات داخلی درباره نحوه عملکرد نیروهایش در استان راخین در دو ماه گذشته است که به ادعای ارتش میانمار نیروهایش را از هر گونه اقدام غیرانسانی علیه روهینگیایی‌ها تبرئه می‌کند.

ارتش میانمار در بیانیه خود مدعی است نیروهایی که عملیات ضد تروریستی را در استان راخین انجام داده اند، در چارچوب مقررات و قوانین جنگ و درگیری‌ها عمل کرده‌اند. در حالی که فعالان و گروههای حقوق بشری سراسر جهان چنین حرف‌هایی را شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت جنایات علیه روهینگیایی‌ها در چند ماه گذشته می دانند. در ماههای اخیر بیش از ششصد هزار آواره روهینگیایی به بنگلادش فرار کرده و آواره شده اند. جالب است که ارتش میانمار در تحقیقات خود مدعی شده است نیروهایش هیچ غیرنظامی را به قتل نرسانده اند، به هیچ کسی تجاوز به عنف نکرده اند و روستاها را آتش نزده اند. در حالیکه شواهد و مدارک و گفتگو با آوارگان در بنگلادش خلاف این را نشان می دهد.

قرار است چهارشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به میانمار سفر کرده و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند. او قبلا با آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار در حاشیه اجلاس آسه آن در فیلیپین دیدار و گفتگو کرده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار