برگزاری "هفته فرهنگ و هنر" جزیره هرمز در تهران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری هفته فرهنگ و هنر جزیره هرمز در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : این برنامه با دعوت موسسه فرهنگی – هنری باران به مدت یک هفته ، آذرماه در تهران برگزار می شود.
وی گفت : در این یک هفته، هنرمندان رشته های مختلف فرهنگی – هنری جزیره هرمز به اجرای برنامه های تئاتر ، موسیقی آیینی ، مذهبی ، تئاتر خیابانی و نمایشگاه های مختلف صنایع دستی و آداب و رسوم ، پوشش می پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جزیره هرمز یکی از نقاط بسیار جذاب با ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی خاص و بهره مندی از آداب و رسوم مرتبط با دریانوردی ، تجارت و مبادلات فرهنگی با کشورهای همسایه است که این ظرفیت ها و توانمندی ها به صورت یک هفته در قالب برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در تهران به نمایش در می آید.

درویش نژاد افزود: اجرای بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز ، برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس به مناسبت سالروز آزاد سازی جزیره هرمز از مهمترین برنامه های فرهنگی هنری جزیره هرمز است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر و فرهنگ دوست است.

وی افزود : طی سال های اخیر جزیره هرمز به مرکز اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری و محیطی تبدیل شده است و به دلیل برخورداری از خاک های رنگی متعدد، بهشت هنرهای تجسمی لقب گرفته است .

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : این اقدام فرصتی جدید برای دیگر شهرهای هرمزگان را فراهم خواهد کرد تا از این طریق ظرفیت های فرهنگی و هنری هرمزگان را در سطح ملی معرفی کنند.

 

انتهای پیام/ر

نمایش فرهنگ و هنرجزیره هرمز در تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.