فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) شهر اصفهان:

برگزاری یادواره هزار لاله‌ شرق اصفهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) شهر اصفهان از برگزاری «یادواره لاله‌های شرق» به یاد یک هزار شهید شرق شهرستان اصفهان طی روزهای 4 و 5 آذر به میزبانی شهر هرند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن عجمی امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب،امام نیاز به یک تشکل مردمی را احساس کرد و این بود که مجموعه بسیج مستضعفان شکل گرفت.

وی با بیان این که بسیج از ابتدا تا امروز صداقتش را نشان داده، افزود: غائله کردستان و حمله صدام با حمایت آمریکا در گذشته و حلقه‌های صالحین، پیاده‌سازی فرمایشات رهبری از جمله اقتصاد مقاومتی، رفع محرومیت،جنگ نرم و فعالیت‌های محله محور اقداماتی است که بسیج از تا امروز در کارنامه خود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) شهر اصفهان با تسلیت به زلزله‌زدگان کرمانشاه عنوان کرد: پس از فرمان رهبر انقلاب برای جمع‌آوری کمک‌ها وارد عمل شدیم؛ جمع‌آوری کمک‌های مردمی شروع شده و ادامه دارد و دو کامیون اقلام مورد نیاز تاکنون آماده ارسال است.

وی اضافه کرد: آن طور که اعلام شده فعلاً نیاز به اقلامی همچون مسکن، آب و مواد غذایی است، در رابطه با ساخت مسکن، این موضوع در اولویت اردوهای جهادی قرار گرفته و امیدواریم در آینده گروه‌هایی را برای ساخت مسکن اعزام کنیم.

عجمی ادامه داد: ساخت 21 سوله ورزشی در شرق شهرستان اصفهان تنها یک نمونه از فعالیت‌هایی است که در سال‌های اخیر توسط این ناحیه صورت گرفته است؛4 سوله به نام 9 دی و 17 سوله صالحین به همت سپاه استان و با کمک‌های مردمی و مسؤولان ساخته شده؛ به جز دو مورد مابقی به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به تجلیل از جایگاه بسیج از سوی امام و رهبری تصریح کرد: اگر نگاهی به سخنان امام در مورد بسیج داشته باشیم، ایشان بسیج را مدرسه عشق دانسته و مقام معظم رهبری هم وجود بسیجی را وقف نظام می‌دانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در ادامه عنوان کرد: یادواره یک هزار شهدای شرق اصفهان در شهر هرند طی روزهای 4 و 5 آذرماه برگزار می‌شود، این یادواره سال گذشته در شهر اژیه برگزارش و بنا داریم هر سال در یکی از 11 شهر منطقه تحت پوشش ناحیه امام علی در شرق اصفهان باشد.

وی با بیان این که میزان خانواده شهید حججی هستیم گفت: شهید محمد کامران و شهید محمود شفیعی از شهدای مدافع حرم شرق اصفهان هم تجلیل می‌شود؛ دیدار با خانواده‌های شهدا، برنامه‌های ورزشی، اقتصادی، معنوی و مسجد محوری در کنار این یادواره انجام خواهد شد.

عجمی اضافه کرد: نمایشگاه‌های با موضوعات، مدافعان حرم، معرفی نمایشگاه، حجاب و عفاف، محصولات تراریخته، معرفی گردشگری در شرق اصفهان و مشاوره اسلامی از عناوین نمایشگاهی خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با بیان این که سخنران یادواره لاله‌های شرق یکی از سرداران بلندپایه کشوری خواهد بود، گفت: پیش‌بینی تدارک لازم برای 10 هزار نفر صورت گرفته و بعد از نماز مغرب و عشا میزبان مردم ولایتمدار شهر هرند و منطقه شرق شهرستان اصفهان خواهیم بود.

وی فرماندار را دبیر ستاد یادواره اعلام کرد و ادامه داد: شب شعری هم در کنار یادواره برنامه‌ریزی شده؛ همچنین برای این مراسم از صابر خراسانی شاعر برجسته کشور، سیدرضا نریمانی مداح و حجت‌الاسلام حسین مؤمنی به عنوان سخنران دعوت شده است.

عجمی هدف از برگزاری چنین یادواره‌هایی را تقویت روحیه جهادی و شهادت‌طلبی دانست و یادآور شد: کمیته نشر آثار شهدا هم شکل گرفته و قرار است آثار، وصیت‌نامه‌ها، عکس‌ها و هر آنچه از شهدای شرق به جا مانده را به صورت تدوین شده در بیاورند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با اشاره به فعالیت‌های انجام شد در شرق شهرستان عنوان کرد: 5 حوزه بسیج در قالب اردوهای جهادی زیباسازی مدارس را دنبال کرده‌اند همچنین در قالب اردوهای جهاد 10 خانه در مناطق محروم ساخته یا بازسازی شدند که یکی مربوط به مادر یک شهید بود که بازسازی شد.

عجمی در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون فعالیت‌های اقتصادی سپاه با توجه به کمبود آب و مشکلاتی که برای کشاورزی منطقه به وجود آمده گفت: تلاش داریم اشتغال‌زایی در شرق اصفهان را به سمت مشاغلی که نیاز کمتری به آب داشته باشیم، سوق دهیم؛ صنایع‌دستی و قالیبافی از جمله مواردی است که در تلاشیم فعال کنیم.

با بیان این که 100 عنوان برنامه در طی هفته بسیج در ناحیه امام علی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانواده‌های مناطق محروم وام‌هایی داده می‌شود که با آن بتوانند اشتغال‌زایی کنند.

 

انتهای پیام/م

 

یادواره هزار لاله‌ شرق اصفهان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار