هلگا اشمید با ظریف دیدار کرد

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر امور خارجه ایران در خصوص برجام و موضع اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای کامل آن گفت‌وگو کرد.

هلگا اشمید با ظریف دیدار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «هلگا اشمید» که در راس یک هیات عالیرتبه و به منظور شرکت در سومین دور گفت و گوهای سیاسی میان ایران و اتحادیه اروپا به کشورمان سفر کرده است، عصر امروز –دوشنبه – با محمدجواد ظریف دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در ابتدای این دیدار گزارشی از مذاکرات روز جاری خود در تهران ارائه داد و در ادامه در خصوص اوضاع کلی سیاسی و جاری کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، قطر و لبنان گفت و گو شد و لزوم ادامه گفت وگوهای سیاسی برای مقابله با چالش های سیاسی کنونی در منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

برجام از جمله موضوعات دیگر مورد گفت و گو در این دیدار بود که طی آن خانم اشمید موضع کلیه کشورهای اتحادیه اروپا مبنی بر اجرای کامل آن را مورد تاکید قرار داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران به تداوم گفت وگو و تبادل نظر با اتحادیه اروپا در زمینه های مختلف تاکید کرد.

سومین دور گفت وگوهای سطح بالای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی نیز امروز -دوشنبه- به ریاست سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و هلگا اشمید در تهران برگزار شد.

همچنین قرار است فردا (سه شنبه) سمیناری با موضوع «همکاری های هسته ای: پیشرفت ها و چشم اندازها» با حضور هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در اصفهان برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلگا اشمید ، ظریف ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار