الاخبار فاش کرد:

دیدار و گفتگوی محرمانه روسای جمهور فرانسه و مصر در خصوص سعد حریری

روزنامه الاخبار به نقل از یک منبع فرانسوی از دیدار و گفتگوی محرمانه امانوئل مکرون و عبدالفتاح سیسی درباره سعد حریری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک منبع فرانسوی فاش کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیداری محرمانه با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر داشته است.

این روزنامه در گزارشی نوشته است: سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان پس از بازداشت و اجبار به استعفایش در عربستان، با میانجی گری بین المللی به پاریس سفر کرد. اگر سفر سعد حریری به مصر در مسیرش به بیروت برای دیدار با عبدالفتاح سیسی به دلیل نقش این کشور در آزادی وی از حبس خانگی در عربستان قابل فهم باشد؛ اما توقف شب گذشته وی در قبرس برای دیدار با رئیس جمهور این کشور، مسأله ای نامشخص است.

روزنامه الاخبار در ادامه نوشت: یک منبع آگاه فرانسوی در گفتگو با روزنامه الاخبار فاش کرد در ساعات گذشته دیداری میان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به دور از هیاهوی رسانه ها برگزار شد و طی آن بر سر طرحی مشترک به منظور بررسی وضعیت لبنان توافق حاصل شد.

این روزنامه همچنین نوشته است این منبع فرانسوی از تأیید یا تکذیب این مسأله که آیا این دیدار در قبرس انجام گرفته است، خودداری کرد.

این منبع همچنین تأکید کرد رؤسای جمهور فرانسه و مصر بر برخی مسائل از جمله لزوم کشیده شدن لبنان به یک رویارویی سیاسی که به تشدید و تنش امنیتی، سیاسی و اقتصادی منجر شود، توافق کردند.

طبق اعلام این منبع، قرار است مکرون طی دو روز آینده یکی از دستیاران ارشد خود را به بیروت بفرستد تا وی دیداری با رؤسای قوای سه گانه و سران دیگر لبنان داشته باشد.

انتهای پیام/

 

مذاکره محرمانه مکرون و سیسی درباره نخست‌وزیر لبنان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار