همایون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست قندهار در راستای تخریب نظام یا براندازی دولت نیست/ با برگزاری لویه جرگه مخالفیم

معاون اول پارلمان افغانستان گفت: هدف از نشست مخالفان سیاسی دولت در قندهار براندازی یا ضربه زدن به نظام نیست بلکه این محفل در راستای تقویت دولت انجام می شود.

نشست قندهار در راستای تخریب نظام یا براندازی دولت نیست/ با برگزاری لویه جرگه مخالفیم«همایون همایون»، معاون اول پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدف از نشست مخالفان سیاسی دولت در قندهار براندازی یا ضربه زدن به نظام نیست بلکه این محفل در راستای تقویت دولت انجام می شود.

وی اظهار داشت: اهداف اصلی این نشست تحکیم وحدت، همبستگی و ایجاد اتحاد میان اقوام مختلف کشور است.

معاون اول پارلمان افغانستان افزود: نمایندگانی از 34 ولایت افغانستان و دیگر سیاسیون کشور در این نشست حضور یافته اند تا صدای یکپارچگی و وحدت را بلند کنند و ضمن آن، تفرقه افکنی هایی که میان اقوام مختلف کشور صورت گرفته است را محکوم خواهند کرد.

همایون همایون عنوان کرد: برگزاری انتخابات در وقت معین و همینطور مساله برکناری برخی از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات که از نظر ما غیر قانونی است در این نشست بررسی می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نشست سیاسی دولت در قندهار با حمایت «حامد کرزی»، رئیس جمهور پیشین افغانستان برگزار شده است گفت: نخیر! من این مساله که آقای کرزی پشت این نشست می باشد را رد می کنم؛ نه تنها این نشست با حمایت کرزی برگزار نشده بلکه ما با برگزاری لویه جرگه و طرح پیشنهادی رئیس جمهور پیشین مخالف هستیم.  اعضای این محفل یک تیم از مجلس به رهبری معاون اول هستند که ابتکار عمل را به دست گرفته و این نشست را برگزار کرده اند.

معاون اول پارلمان افغانستان تاکید کرد: اعضای این نشست نه وابستگی به آقای کرزی دارند و نه یک تیم جدای سیاسی هستند؛ این افراد شامل بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس و دیگر سیاسیون کشور می باشند که علاقه ای به تشکیل لویه جرگه و حکومت موقت ندارند بلکه خواهان ادامه همین دولت هستند تا مردم سرنوشت خود را در انتخابات بعدی تعیین کنند.

همایون درباره ممانعت دولت از پرواز «عطا محمد نور»، والی بلخ و «دوستم»، سرپرست حزب جنبش ملی اظهار داشت: دولت باید اجازه پرواز به عطا محمد نور و باتور دوستم برای شرکت در نشست قندهار را بدهد. این نشست در راستای تخریب نظام یا براندازی دولت نیست بلکه در راستای تقویت نظام انجام می شود.

وی در پایان هشدار داد که اگر دولت به این خواسته تن ندهد و به این افراد اجازه پرواز داده نشود تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

قابل ذکر است که نشست قندهار به دلیل نرسیدن والی بلخ و فرزند معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار