کاکایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

زیر ساخت‌های قوی گردشگری، عامل اقبال ایرانیان از سفر به ترکیه

کارشناس ترکیه گفت: افزایش سفر ایرانی‌ها به ترکیه را باید در نتیجه اجرای سیاست‌های موفق دولت این کشور در راستای تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری دانست.

زیر ساخت‌های قوی گردشگری، عامل اقبال ایرانیان از سفر به ترکیهسیامک کاکایی کارشناس ترکیه در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: افزایش سفر ایرانی ها به کشور ترکیه را باید در نتیجه اجرای سیاست های موفق دولت این کشور در راستای تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری دانست.

وی در ادامه افزود: ترکیه در یک دهه اخیر تلاش های زیادی در زمینه ارتقاء هتل داری،حمل و نقل و بهبود شرایط سفر گردشگران خارجی انجام داده و در نتیجه دور از ذهن نیست که شاهد اقبال ایرانیان در سفر به این کشور باشیم.

کاکایی با تاکید بر استواری سیاست های جهانی بر گسترش صنعت گردشگری،گفت: ترکیه، تسهیلات بی شماری را در زمینه های مختلف همچون آموزشی،تحصیلی،رفاهی و تجاری برای گردشگران فراهم آورده و در این سال ها همیشه به دنبال عمق بخشیدن به صنعت گردشگری خود بوده است.

این کارشناس ترکیه در پاسخ به این پرسش که چرا ایران نمی تواند در جذب گردشگران ترک موفق باشد، ابراز کرد:در بسیاری از قراردادهای بین دولت ترکیه و ایران ،تسهیلاتی برای سهولت گردشگران در نظر گرفته شده اما مشکل اینجاست که امکانات و تسهیلاتی از قبیل امکانات رفاهی و زیرساختی در ایران فراهم نیست.

وی اضافه کرد: باید بررسی شود که در قراردادهای مشترکی بین ایران و ترکیه ،چه مزیت هایی برای شهروندان ترک برای ورود به ایران در نظر گرفته شده است و آیا این مزیت ها موجب تشویق آنها برای سفر به کشورمان خواهد شد.

کاکایی در پایان، با اشاره به اهمیت ثبات سیاسی در جذب گردشگران خارجی، یادآورشد: اتفاقات سیاسی و کودتای سال 2016 در ترکیه موجب کاهش 25 درصدی ورود گردشگران به این کشور شد.

انتهای پیام/

کودتای 2016 در ترکیه موجب کاهش 25 درصدی ورود گردشگران به این کشور شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار