لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دعوت اتحادیه عرب از ایران برای مذاکره نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:اتحادیه عرب با دعوت ایران به مذاکره نشان دهنده پی بردن آنان به قدرت جمهوری اسلامی است.

اتحادیه عرب در صدد است تا با عقب نشینی راه جدیدی را با ایران آغاز کندحسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیشنهاد مذاکره با ایران در راستای ثبات منطقه از سوی اتحادیه عرب اظهار کرد: موضع اتحادیه عرب یک موضع سینوسی است. بعضی وقت‌ها رفتار خشن غیر محترمانه و برخی اوقات از موضع مذاکره یا گفتگو برخورد می‌کنند.

لاسجردی ادامه داد: به نظر می‌رسد این رفتارهای پر فراز و نشیب و بعضا متضاد نشان دهنده این است که اتحادیه عرب یا به مناسبات بین‌الملل آشنا نیست یا اینکه طرف گفتگوی خود را به درستی نمی‌شناسد. آنچه که مسلم است با توجه به اینکه اتحادیه عرب ما را دعوت به گفتگو کرده، نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

لاسجردی در ادامه گفت: وقتی مجموعه‌ای از کشورهای عربی در کنار هم قرار می‌گیرند و به مناسبت‌های مختلف بیانیه ضد ایرانی منتشر کرده و یا از ادبیات تند استفاده می‌کنند، در این بین استفاده از الفاظ همکاری جویانه با توجه به بحث دعوت به مذاکره نشان دهنده این است که آنها هم به نوعی به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و در یک عقب‌نشینی آشکار به دنبال این هستند که راه جدیدی را با  ایران شروع کنند و آن راه مذاکره است.

وی ادامه داد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران نشان داد که اگر طرف مقابل اهل منطق، گفتگو و پیدا کردن راه‌حل‌های منطقی باشد آماده است، در مجموع پیشنهاد اتحادیه عرب از منظر آنها عقب نشینی و تغییر در گفتمان مواجهه با ایران تلقی می شود و از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران هم این حضور را قدرت و نفوذ کلام ایران در تحولات منطقه‌ای ارزیابی می‌کند.

لاسجردی با اشاره به خواست قطع برخی اقدامات از سوی ایران بیان کرد: وقتی ما در مذاکره شرط و شروط می گذاریم این نشان دهنده آن است که از قبل این مذاکره را هدف دار درخواست کردیم و معمولا مذاکرات هدفدار اگر با نگاه به حل موضوعات و به نوعی عدم جانبداری باشد، موثر است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه خاطر نشان کرد: طرح پیش شرط برای مذاکره از سوی اتحادیه عرب نشان دهنده این است که این طرح از قبل شکست خورده زیرا با اهداف نامشخص و غیرقابل پیش بینی است، لذا اگر اتحادیه عرب بخواهد رفتار متین و منطقی داشته باشد حتما باید مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کند. اگر پیشنهاد مذاکره همراه با اما و اگر و شرط و شروط باشد به این معناست که آنها نمی‌خواهند یک مذاکره مستقل و مناسب شکل بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۲:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
ایران همیشه سرافراز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
ایران قدرت منطقه است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۹:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
به امید روزی که نگاهها تغییر کنه و کشور ها برای مذاکره نگاهی مانند نگاهی که الان به کشور مالزی دارند داشته باشند و برای سود مشترک و ارزش آفرینی به سمت ایران بیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار