عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا پی برده مذاکره تنها راه حل در برابر کره شمالی است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: طرف آمریکایی با توجه شرایط موجود پی برده که مذاکره تنها راه حل در برابر کره شمالی است.

آمریکا پی برده مذاکره تنها راه حل در برابر کره شمالی استحسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اظهارکرد:کره شمالی بارها اعلام کرده است که آزمایش های موشکی این کشور به عنوان سیستمی دفاعی دربرابر تهدیدات مستمر آمریکا علیه پیونگ یانگ است؛ این آزمایش ها همواره در فراسوی جو صورت گرفته و نقطه فرود این موشک ها نیز درآب های بین المللی بوده است.

عابدینی با بیان اینکه حضور پایگاه های نظامی آمریکا در ژاپن و کره جنوبی و نیز رزمایش های مشترک و متعدد این سه کشورهمواره موجب تحریک کره شمالی شده است، افزود: پرونده تنش در شبه جزیره کره تا زمانی که دخالت های خارجی وجود داشته باشد بسته نخواهد شد.

وی ادامه داد: بعید نیست بدون دخالت های آمریکا شاهد صلح میان دو کره باشیم ، همانطور که روابط بین آنها در دهه گذشته  تا جایی پیشرفت که رئیس جمهور کره جنوبی به این کشور سفر کرده و این دو کشور در آستانه شروع روابط دوستانه قرار گرفتند اما متاسفانه سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور کره جنوبی منجر به شکست این فرصت تاریخی شد.

کارشناس مسائل بین الملل با بعید دانستن احتمال درگیری نظامی بیان کرد: این تنش ها به دلیل سابقه تلفات سنگین در درگیری های 1955 شبه کره، اهمیت ثبات  بازارهای تجاری ژاپن و کره جنوبی در اقتصاد جهانی و نیز موازنه قدرت ایجاد شده توسط روسیه و چین مقابل آمریکا، در منطقه شرقی آسیا هرگز به جنگ منتهی نمی شود.

عابدینی ادامه داد: طرف آمریکایی هم با توجه شرایط موجود پی برده است که مذاکره تنها راه حل  در برابر کره شمالی است همانگونه که شاهد هم هستیم در همین اواخر سخنگوی کاخ سفید صراحتا اعلام کرده که آمریکا آماده مذاکرات بدون پیش شرط بوده و لفاظی ها و تهدید های آمریکا هم به شدت کاهش یافته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بدعهدی های طرف آمریکایی در مذاکرات گذشته منجر به کاشته شدن بذر بی اعتمادی درروابط بین کره شمالی و آمریکا شده است خاطرنشان کرد: با توجه به همین موضوع کره شمالی ازابتدا عنوان کرده بود تا زمانیکه توان موشکی و دفاعی این کشور به اندازه ای نباشد که قدرت دفاع برابر آمریکا را داشته باشد با این کشور مذاکره نخواهد کرد چرا که آمریکا را اساسا پایبند مذاکره نمی داند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار