سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جنبش دانشجویی نباید اسیر احزاب شود/ دانشجویان مطالبه‌گری را کنار نگذارند

عضو کمیسیون آموزش گفت:جنبش دانشجویی نباید اسیر احزاب شود زیرا احزاب این جنبش را تنها به عنوان یک ابزار می‌خواهند.

///حجت‌الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه دانشجویان نباید اهداف جنبش خود را فراموش کرده و اجازه ارائه آدرس غلط را به برخی بدهند، گفت: عده‌ای به دنبال فریب جنبش دانشجویی بوده و به اصطلاح انگشت را به سمت دیگری می‌گیرند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند با این فریب‌کاری‌ها جنبش دانشجویی را به امور دیگری مشغول کرده تا از مسائل اساسی دور شوند.

نماینده مردم محلات با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی باید با توجه به سابقه خود به گذشته باز گردد، تصریح کرد: این جنبش نباید اجازه دهد تا برخی آنها را در تحلیل، اقدام و فهم دچار اشتباه کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد گفتمان‌ سازی کاذب برای جنبش دانشجویی هم اظهار کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد گفتمان‌هایی ایضایی برای ایجاد انحراف در بدنه جنبش دانشجویی هستند اما آنها نباید اسیر این جنبش‌ها شده و مسائل اساسی را فراموش کنند.

سلیمی با تاکید بر اینکه استکبار با اسامی پر زرق و برق به دنبال القای قدیمی و کهنه شدن مبارزه با ظلم و سلطه به جنبش دانشجویی است، گفت:‌ موضوع فریب کاری را در پوشش پر از رنگ و لعاب قرار می‌دهند لذا باید مراقبت کرد تا فریب آن را نخورند.

وی ادامه داد: اگر روزی مبارزه با سلطه و ستم پایان یافته تلقی شود، آن روز شکست ما خواهد بود.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه نباید طناب را با دست خود به گردن‌مان بیاندازیم، بیان کرد: جنبش دانشجویی نباید از آرمان‌ها فاصله گرفته و مطالبه‌گری را کنار بگذارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: جنبش دانشجویی نباید اسیر احزاب شده و در دام آنها بیافتد زیرا احزاب در حقیقت جنبش دانشجویی را تنها به عنوان یک ابزار می‌خواهند و با پایان زمان این استفاده، آن را کنار خواهند گذاشت.

سلیمی با تاکید بر اینکه دانشجوها مراقب باشند که ابزار کاسبان سیاسی نشوند، گفت: برخی سیاست‌مداران تنها از دانشجوها در زمان انتخابات و در میتینگ‌ها استفاده کرده و بعد از آن این جنبش را رها می‌کنند.

وی اذعان کرد: جنبش دانشجویی باید برای مسائل اساسی کشور بر اساس داده‌های علمی و افزایش معلومات برنامه‌ریزی کنند زیرا این جنبش باید به باور ساختن کشور رسیده و به صورت جدی باور "ما می‌توانیم" را در مجموعه خود شکل دهد.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه برخی به دنبال القای جدی ما نمی‌توانیم در میان دانشجویان هستند، اظهار کرد: باید روی این مسائل پافشاری کرد زیرا دانشجویان نشان دادند که در بزنگا‌ها ظلم‌ستیز بوده و باید همین مسیر را جدی پیش بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
رزو دانشجو را به همه ی دانشجویان عزیز تبریک می گویم
آخرین اخبار