کاهش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی، ۱۳۹۶/۰۹/۱۵

افزایش ذخایر نفتی آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفتی آمریکا، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 25 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 57 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 24 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 62 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند کاهش بهای نفت پس از آن رخ داد که «مؤسسه نفت آمریکا» اواخر روز گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان می داد سطح ذخایر بنزین آمریکا در هفته منتهی به 1 دسامبر با 9.2 میلیون بشکه افزایش همراه بوده است.

کارشناسان همچنین اعلام کردند که توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه برای کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت تا پایان سال 2018 از ماه ژوئن حدود 40 درصد به تقویت قیمت بهای نفت کمک کرده است. این توافق همچنین از ژانویه 2016 هم باعث افزایش 130 درصدی بهای طلای سیاه شده است. اعضای اوپک اواخر ماه گذشته میلادی برای تمدید توافق نفتی تا پایان سال جاری میلادی نشستی برگزار کردند؛ زیرا این توافق در ماه مارس سال 2018 منقضی می شد.

اما یکی از عواملی که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی نتیجه می کند افزایش سطح تولید نفت آمریکاست که از اواسط سال 2016 با 15 درصد افزایش به 9.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم همانند سطح تولید نفت کشورهایی از جمله روسیه و عربستان سعودی است.

بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) با وجود سقوط ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بود. قیمت فلز زرد در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در 2 ماه گذشته رسیده بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1264.42 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا امروز در پی افزایش نگرانی ها از طرح مالیاتی جمهوری خواهان که در مجلس سنا تصویب شد، با کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

 

بهای نفت و طلا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
اگر طلا ارزان بشه خیلی عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
اگر طلا ارزان بشه خیلی عالی میشه
آخرین اخبار