رسانه آمریکایی:

گروه انشعابی داعش در افغانستان به زودی اعلام موجودیت می کند

رسانه‌های غربی گزارش داده اند که اختلافات شدیدی بین رهبری داعش در ولایت ننگرهار به وجود آمده و احتمال می‌رود که گروه انشعابی داعش به زودی اعلام موجودیت کند.

گروه انشعابی داعش در افغانستان به زودی اعلام موجودیت می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های غربی گزارش داده اند که اختلافات شدیدی بین رهبری داعش در ولایت ننگرهار به وجود آمده و احتمال می‌رود که گروه انشعابی داعش به زودی اعلام موجودیت کند.

گروه تروریستی داعش از سه سال پیش در ولایت شرقی ننگرهار اعلام موجودیت کرده و شماری از تروریست های وابسته به طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی نیز به این گروه پیوسته اند.

هفته نامه جینز دینفس، چاپ آمریکا در گزارشی نوشته که از چندی بدین سو بین رهبری گروه داعش اختلافاتی به وجود آمده است.

جینز دینفس نوشته که این اختلافات بین اسلم فاروقی فرمانده پیشین طالبان و معاویه ازبکستانی فرمانده پیشین گروه تحریک اسلامی ازبکستان که هر دو با گروه داعش بعیت کرده اند به وجود آمده است.

در این گزارش آمده است که معاویه ازبکستانی از حمایت رهبری داعش در عراق و سوریه برخوردار بوده و به احتمال زیاد از اسلم فاروقی جدا شده و یک گروه جدید داعش را تاسیس کند.

این هفته نامه مدعی شده که به احتمال زیاد گروه معاویه ازبکستانی، فعالیت های خود را در شمال افغانستان آغاز خواهد کرد و گروه اسلم فاروقی که تمایل به طالبان دارد، در جنوب و شرق افغانستان فعالیت خواهد کرد.

هفته نامه گفته است که اسلم فاروقی رابطه نزدیک با برخی دستگاه‌های استخباراتی پاکستان داشته و احتمال آن که رابطه خود را نزدیک تر کند وجود دارد.

در این گزارش تاکید شده است که گروه معاویه ازبکستانی، تلاش خواهد کرد تا از طریق ولایت‌های شمالی افغانستان خود را به مرزهای کشورهای آسیای میانه برساند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که روسیه بارها از حضور تروریستان داعشی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است و آن را یک تهدید برای کشورهای آسیای میانه خوانده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.