برداشت تـُرب ۸ کیلویی در نی ریز

یک کشاورز نی ریزی در زمین زراعی خود ترب‌هایی برداشت کرد که وزن برخی از آن‌ها به بیش از ۸ کیلوگرم می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی عبدی کشاورز منطقه مشکان شهرستان نی ریز گفت: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت این محصول استفاده نکردم و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.

مجتبی شعاع مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز نیز گفت: سبزیجات در سبد غذایی خانوار‌های روستایی جایگاه ویژه‌ای دارد و آن‌ها بیشتر سعی می‌کنند خود سبزی مورد نیاز خود را تولید کنند.

وی افزود: شرایط آب و هوایی منطقه مشکان شهرستان نی ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می‌شود که این بار در پدیده‌ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه این محصول که حتی غده‌هایی بالغ بر ۸ کیلوگرم هم برداشت شده است.

شعاع بیان کرد: وزن یک ترب معمولی حدود ۴۰۰ گرم است، اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب، این گیاه می‌تواند به رشد بالاتری برسد، اما تولید ترب‌هایی با وزن‌های ۶ تا ۹ کیلوگرم تعجب برانگیز است.

وی اظهار کرد: ترب‌های بزرگ بازار چندان مورد پسند مردم نیست، اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات است.

ترب سفید و سیاه به خاطر طبیعت گرم و خشک و کم کالری بودن آن و موثر در دفع سنگ‌های صفراوی و خاصیت برگ‌ها در هضم سریع غذا دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مشکان در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال شرقی نی ریز واقع شده است.

شهرستان نی ریز در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برداشت محصول ترب ۸ کیلوگرمی در نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار