نشست سراسری علما توسط شورای عالی صلح برگزار می شود

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در آینده نزدیک نشست سراسری علما را برای رایزنی در مورد پروسه صلح برگزار خواهد کرد.

نشست سراسری علما توسط شورای عالی صلح برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در آینده نزدیک نشست سراسری علما را برای رایزنی در مورد پروسه صلح برگزار خواهد کرد.

کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح  افغانستان امروز در نشستی خبری گفته که شورای عالی صلح گام‌های جدی برای قطع جنگ و تأمین صلح در کشور برداشته و در ادامه این روند قرار است به زودی نشست سراسری علما را نیز برگزار کند.

وی اظهار داشت که با تمامی‌ جریان‌های سیاسی، نهادهای مدنی، بزرگان، علما، زنان، رسانه‌ها و دیگر افراد جامعه در مورد تأمین صلح رایزنی کرده است.

آقای خلیلی افزود که شورای عالی صلح می‌خواهد کنفرانس‌هایی را با شرکت فعالین مدنی، بزرگان، سیاسیون، زنان و دیگر قشرهای جامعه برای رایزنی در مورد پروسه صلح در آینده نزدیک برگزار کند.

رئیس شورای عالی صلح در این نشست خبری گفت: میان کمیته‌های ولایتی و مرکز، هماهنگی‌ها بیشتر شده، ظرفیت‌ها افزایش یافته و استراتژی جدید برای تأمین صلح آماده شده است.

وی تأکید کرد که شورای عالی صلح به کمیته‌های ولایتی خود سه ماه فرصت داده بود تا نحوه ارتباط و مذاکرات خود با طالبان و مردم را روشن کند که این هدف به دست آمده است.

آقای خلیلی تصریح کرد که رهبری شورا نمی‌خواهد کمیته‌های ولایتی شورای عالی صلح تبدیل به استراحت‌گاه شود.

این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که شورای عالی صلح از زمان تأسیس تاکنون همواره با انتقادات تند همراه بوده و موجودیت آن برای ختم جنگ و تأمین صلح غیر ضروری عنوان شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار