ادعای برخی رسانه ها؛

آیا روسیه نفت کره شمالی را تامین می‌کند؟

برخی رسانه‌ها با بررسی روند نزولی بهای سوخت در کره شمالی مدعی شدند روسیه نفت مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند.

ادعای برخی رسانه ها/ آیا روسیه نفت کره شمالی را تامین می کند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ برخی رسانه‌ها با بررسی روند نزولی بهای سوخت در کره شمالی مدعی شدند روسیه ضمن نادیده گرفتن تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که برای منزوی کردن کره شمالی و متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن اعمال شده، با فروش نفت به دولت پیونگ یانگ از این کشور حمایت می‌کند.

بهای سوخت دیزل از ابتدای ماه نوامبر در کره شمالی تا ۶۰ درصد سقوط کرده است. قیمت بنزین نیز در این کشور طی دو ماه اخیر تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

برخی رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی مدعی هستند به رغم تلاش‌های بین المللی برای متوقف شدن فروش سوخت به کره شمالی، تقاضا برای سوخت  و قیمت آن در این کشور کاهش یافته است.

لیزا کالینز، از کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک معتقد است برخی کانال‌های تجاری میان پیونگ یانگ و پکن همچنان فعال است و به صورت قانونی یا غیرقانونی به کره شمالی کالا صادر می‌کنند؛ بنابراین روسیه نیز می‌تواند از چنین کانال‌هایی برای انتقال سوخت به کره شمالی استفاده کند.

کالینز با اشاره به کاهش ناگهانی بهای سوخت در کره شمالی در مصاحبه با نیوزویک مدعی شد روسیه به یقین سوخت مورد نیاز را تامین کرده است. مسکو پیش از این نیز به کره شمالی نفت می‌فروخت و پس از اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ باز هم نفت آن را تامین می‌کند.

کره شمالی در ۳ سپتامبر سال جاری میلادی ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد. پیونگ یانگ پس از انجام این آزمایش اعلام کرد موفق به ساخت بمب هیدروژنی با قابلیت نصب بر روی موشک‌های بالستیک شده است. این اقدام پیونگ یانگ موجب شد آمریکا ضمن افزایش حضور نظامی خود در شبه جزیره کره، سازمان ملل را وادار کند تحریم‌های گسترده علیه کره شمالی را افزایش دهد. شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، در ۱۱ سپتامبر به اتفاق آراء، تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ وضع کرد.

انتهای پیام/

 

ادعای برخی رسانه‌ها درباره روسیه در پی روند نزولی بهای سوخت در کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار