الجزیره: در پی اقدام ترامپ درباره قدس، خشم سراسر خیابان‌های استانبول را فرا گرفته است

صد‌ها تظاهرکننده در مقابل کنسولگری آمریکا در استانبول جمع شدند تا به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اعتراض کنند.

الجزیره: در پی اقدام ترامپ درباره قدس، خشم سراسر خیابان‌های استانبول را فرا گرفته استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به آمریکا هشدار داد تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سبب بروز ناآرامی های اجتماعی در سراسر جهان اسلام خواهد شد.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با ملک عبدالله، پادشاه اردن گفت قدس برای برقراری ثبات در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) بسیار حیاتی است. اردن نیز خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد.

خبرنگار الجزیره انگلیسی از استانبول گزارش داد خشم سراسر خیابان های استانبول را فرا گرفته است. صدها تظاهرکننده در مقابل کنسولگری آمریکا در این شهر جمع شدند تا به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اعتراض کنند. آنها می گویند تلاش بحث برانگیز ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس اقدامی غیرقانونی است.

این معترضان درست همانند دولت خود می گویند هرگونه تصمیم گیری درباره قدس باید بخشی از یک معاهده صلح بین اسرائیل و فلسطینیان باشد. آنها می گویند تصمیم رئیس جمهور ترامپ توهین به یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان محسوب می شود.

دولت ترکیه همچنین درباره پیامدهای خطرناک ناشی از تصمیم ترامپ هشدار داده است. دولت ترکیه اعلام کرد چنین اقدامی می تواند سبب بروز یک بحران بی پایان در خاورمیانه و در جهان شود.

قرار است اعتراضات بیشتری در سراسر ترکیه برگزار شود. در میان همه مسائلی که اسرائیل و فلسطینیان بر سر آن مناقشه دارند، هیچ موضوعی همانند تعیین وضعیت قدس از حساسیت برخوردار نیست. وضعیت این شهر در کانون تلاش های چند دهه ای برای دستیابی به توافق نامه صلح قرار دارد.

 

انتهای پیام/

 

اعتراضات در ترکیه در پی اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار