در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بلاتکلیفی تعلق وام 3 میلیون تومانی به دریافت کنندگان کانکس

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:وضعیت زلزله زدگان دریافت کننده کانکس نامشخص است و هنوز معلوم نیست که آن‌ها مشمول دریافت وام 3 میلیون تومانی می‌شوند یا خیر.

بلاتکلیفی تعلق وام 3 میلیون تومانی به دریافت کنندگان کانکس/۱۱ کودک در زلزله کرمانشاه پدر و مادر خود را از دست داده‌اندانوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هنوز معلوم نیست که زلزله زدگان دریافت کننده کانکس مشمول دریافت 3 میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند یا خیر؟

وی ادامه داد: نقل قول‌ها در خصوص این مطلب که آیا زلزله‌زدگان دریافت کننده کانکس، مشمول ۳ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شوند متفاوت است و هنوز وضعیت این مسئله مشخص نشده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: تاکنون ۲۲۰۰ کانکس تحویل زلزله‌زدگان شده است و علاوه بر این ۱۰۶ کانکس دیگر نیز از طریق سازمان بهزیستی به ترتیب شامل ۷۶ کانکس به خانواده‌های زلزله زده دارای معلول، ۱۸ کانکس به جانبازان و خانواده‌های آنان و همچنین ۱۱۱ کانکس به زنان سرپرست خانوار تحویل شده است.

محسنی بندپی اضافه کرد: علی رغم کانکس‌هایی که تاکنون تحویل زلزله‌زدگان شده است، هنوز بسیاری از این خانواده‌ها در چادر زندگی می‌کنند و شرایط واگذاری کانکس و تامین اسکان موقت برای آن‌ها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: در جلسه مشترکی که با حضور ستاد مدیریت بحران، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم منطقه زلزله زده در مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، مقرر شده است که مسئله تامین و واگذاری کانکس به زلزله زدگان با جدیت و سرعت عمل بالاتری دنبال شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شده است که تحویل کانکس به مددجویان بهزیستی که خانه آن‌ها در زلزله تخریب شده است سرعت بگیرد و این مشکل نیز مرتفع شود.

وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متعهد شده است که ۱۲۰ عدد کانکس را ویژه زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای معلول به سازمان بهزیستی کشور اهدا کند تا بلافاصله پس از تحویل، در اختیار این خانواده‌ها قرار بگیرد.

محسنی بندپی تصریح کرد: ۳۱ مهدکودک در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در کانکس‌های تجهیز شده، فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به کودکان خدمات سرگرم کننده، آموزشی و تفریحی ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: دو واحد توانبخشی در شهر سرپل ذهاب و همچنین شهر ثلاث باباجانی، به مددجویان معلول و ۱۱۸ نفری که در زلزله اخیر دچار نقص عضو شدند، خدمات توانیابی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محسنی بندپی تصریح کرد: امور مربوط به تحت پوشش قرار دادن افرادی که در زلزله دچار معلولیت شده اند در دست بررسی است و کارت ویژه این افراد به زودی صادر می‌شود.

۱۱ کودک در زلزله کرمانشاه پدر و مادر خود را از دست داده‌اند

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: ۱۱ کودک در زلزله اخیر استان کرمانشاه هر دو والد خود را از دست داده‌اند و هم اکنون با بستگان درجه یک زندگی می‌کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: تاکید مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان سازمان بهزیستی کشور بر این است که کودکانی که در زلزله بی سرپرست شده‌اند، بهتر است در میان خانواده بستگان درجه یک خود زندگی کنند؛ زیرا با این وجود آسیب‌های روانی و اجتماعی این حادثه را بسیار زودتر پشت سر می‌گذارند.

وی تاکید کرد: در صورتی که خانواده بستگان درجه یک کودکانی که هر دو والد خود را از دست داده‌اند پس از تایید سازمان بهزیستی کشور، بپذیرند که کودکان فوق را نزد خود نگهداری کنند، این سازمان مبلغ بالاتری از مقرری فعلی که به حساب کودکان بی‌سرپرست واریز می‌کند را ماهیانه به این خانواده‌ها پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار