مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور ؛

افزایش جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق کشور

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: ۱۱۸ هزار و ۸۹۸ مسافر در هشت ماهه ابتدای امسال از طریق این راه آهن جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

افزایش جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی  مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور  اظهار داشت: ۹۷ هزار و ۶۹۴ مسافر در هشت ماهه نخست پارسال از طریق راه آهن جنوب شرق کشور جابه جا شدند که با برنامه ریزی صحیح امسال ۲۲ درصد افزایش یافته است.

ارجونی بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان معرفی شده؛ اداره کل راه آهن جنوب شرق با برنامه ریزی‌های انجام شده توانست مسافر بیشتری را از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی این اداره کل جا به جا کند.

وی تصریح کرد: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایت مندی مسافران به منظور اضافه شدن سالن‌های چهار تخته و ارتقا کیفیت خدمات از جمله عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر در این خط ریلی است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: با پیگیری انجام شده قطار مسافری زاهدان - اصفهان با پنج واگن چهار تخته درجه یک با ظرفیت ۲۲۰ نفر به صورت یک روز در میان امسال در این خط ریلی قرار گرفته است.

ارجونی اظهار داشت: تردد همه روزه قطار مسافری زاهدان – تهران، افزایش رضایتمندی مسافران، اضافه شدن سالن‌های چهار تخته و ارتقا کیفیت خدمات از جمله عوامل موثر در افزایش تعداد مسافر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در هشت ماهه نخست امسال سه هزار و ۲۳۶ خودرو از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی راه آهن جنوب شرق جابه جا شد که نسبت به ۲ هزار ۸۸۰ خودرو پارسال رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۷۵۸ رام قطار در هشت ماهه نخست امسال به صورت رفت و برگشت در راه آهن جنوب شرق تردد کرده که نسبت به ۴۳۲ رام قطار پارسال رشد ۷۵ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: پنج واگن ۶ تخته ۶۰ نفره با ظرفیت کلی ۳۰۰ نفر در قطار مسافری جوپار وجود دارد.
ارجونی ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای مسافران یک واگن خودرو بر یک طبقه با ظرفیت پنج خودرو به صورت یک روز در میان در این قطار پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: قطار مسافری رجا هفت واگن چهار تخته ۳۶ نفره (با ظرفیت کل ۲۵۲ نفر)، یک واگن ۶ تخته ۶۰ نفره (با ظرفیت کل ۳۱۲ نفر)، یک واگن خودرو بر ۲ طبقه با ظرفیت ۱۰ خودرو، یک واگن رستوران و یک واگن توشه برای نخستین بار به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران پیش بینی شده است.

 راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

افزایش 22 درصدی  جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار