حجت الاسلام ذاکر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

روز دانشجو، روز جمهوری اسلامی است/ دانشگاه؛ خط مقدم فعالیت‌های اجرایی کشور

معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات گفت: دانشگاه، خط مقدم فعالیت‌های اجرایی کشور است.

اگر دانشگاه به خواب رود، جامعه می خوابدحجت الاسلام حجت الله ذاکر معاون فرهنگی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با روز دانشجو گفت: شانزدهم آذر روزی است که دانشجویان با بصیرت، به مهم ترین رویداد عصر خود واکنش نشان داده و سه شهید را  به اسلام و وطن خود تقدیم کردند.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه کشور بعد از کودتای سال 32 مجددا گرفتار استکبار شده بود، گفت: هنوز چهار ماه از کودتا نگذشته بود که شاه می خواست مجددا با امپریالیسم انگلستان ارتباط برقرار کند. همچنین نیکسون شخص دوم دولت آمریکا را هم به ایران دعوت کرد. طبیعی بود که دانشجویان آگاه و هوشیار در مقابل این بندگی استعمار واکنش نشان دادند.

دانشجو رکن اصلی کشور است

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اهمیت نقش دانشجو در کشور اظهار کرد: دانشجو رکن اصلی کشور است. عملکرد دانشجو در جامعه بازتاب پیدا می کند و هر گونه فعالیتی که این قشر از جامعه انجام می دهد، می تواند در جامعه تاثیر بگذارد.  در حقیقت دانشگاه خط مقدم فعالیت های کشور است.  اگر دانشگاه به خواب رود، جامعه می خوابد و اگر دانشجو هوشیار نباشد، ملت آگاه نخواهد شد.

حجت الاسلام ذاکر ویژگی های یک دانشگاه تراز در جمهوری اسلامی را داشتن نشاط معنوی و سیاسی دانست و بیان کرد: ایجاد فضای نشاط سیاسی در دانشگاه دو نتیجه مهم در بر دارد؛ اول آنکه سبب افزایش تحلیل سیاسی و بصیرت بخشی عمومی در قشر دانشگاهیان می شود و دوم، زمینه را برای تولید گفتمان سیاسی از درون دانشگاه برای جامعه فراهم می‌ کند.

وی سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی را اشکال عمده فعالیت های سیاسی برشمرد و افزود: در فعالیت های سیاسی، فهم و قدرت تحلیل سیاسی حائز اهمیت است. رهبر معظم انقلاب هم قدرت تحلیل سیاسی را بسیار مهم دانسته اند که گاهی ملت ها به علت عدم درک صحیح سیاست با مشکلات بزرگی مواجه شدند.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه علت برگزاری روز دانشجو، پاسداشت مقام دانشجو است گفت: دانشجو باید قدر خود را بداند. باید بداند که می تواند در سرنوشت کشور خود نقش بزرگی را بر عهده داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه متاسفانه دیده می شود که شانزده آذر فرصتی برای  معاندان  نظام اسلامی شده است گفت: روز دانشجو، روز جمهوری اسلامی است و مسئولین کشور به جای حرکت نمایشی، به معنی واقعی این روز را گرامی بدارند و دانشگاه را به سوی نقش واقعی خود حرکت دهند. اگر نقش واقعی دانشگاه مشخص شود، کشور به موفقیت می رسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات تهران با اشاره به اقدامات این واحد به مناسبت روز دانشجو گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی به مناسبت روز دانشجو یک ویژه برنامه در سالن خوارزمی دانشکده فنی و مهندسی  و باحضور بیش از 500 تن از دانشجویان برگزار کرد. همچنین برنامه دیگری در سالن دکتر حبیبی کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات با مشارکت بسیج دانشجویی واحد برگزار شد.

حجت الاسلام ذاکر یاد آور شد: علاوه بر بحث روز دانشجو در این هفته جشن پیروزی مقاومت هم در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار