خسارت زمین لرزه؛

خسارت ۸۰ میلیارد تومانی زلزله به لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان میزان خسارت‌های این استان در جریان زلزله اخیر را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف لرستان در جریان زلزله اخیر اظهار داشت: از زمان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه برخی شهرستان‌های لرستان نیز تحت تاثیر قرار گرفت به طوری که بعد از این زلزله شاهد ثبت ۱۴۰ مورد زمین لرزه در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد دو مورد بالای ۴.۳ ریشتر بوده است عنوان کرد: یکی از این دو مورد زمین لرزه در تاریخ ۲۳ آبان ماه در شهرستان کوهدشت و دیگری نیز در تاریخ ۹ آذر ماه در شهرستان بروجرد ثبت شد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با تاکید بر اینکه در جریان این زمین لرزه‌ها خسارت‌های زیادی به پروژه‌های عمرانی، تاسیسات زیربنایی و واحد‌های مسکونی شهری و روستایی استان وارد شد گفت: در جریان این زمین لرزه‌ها سه هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی استان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد دچار خسارت شدند.

آریایی تصریح کرد: یک سوم از این واحد‌های مسکونی خسارت دیده مربوط به شهر‌ها و دو سوم نیز مربوط به روستا‌های استان بودند.

وی همچنین با اشاره به خسارت به تاسیسات زیربنایی استان مانند خطوط انتقال آب و برق در جریان زلزله اخیر تصریح کرد: همچنین ۱۷۱ ساختمان آموزشی، بهداشتی، درمانی، بیمارستانی، سالن ورزشی و اداری در جریان این زمین لرزه دچار خسارت شدند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان مجموع خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف لرستان در جریان زلزله اخیر را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نامه این میزان خسارت‌ها با امضای مدیریت ارشد لرستان به سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی و پرداخت خسارت‌ها ارسال شده است.

انتهای پیام/م

زلزله ۸۰ میلیارد به لرستان خسارت زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.