صولی:

قدس بخش جدایی‌ناپذیری از هویت اسلامی و اصالت فلسطین است

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت رزیم اشغالگر صهیونیستی، اعلام جنگ آشکار ترامپ با جهان اسلام است.

قدس بخش جدایی‌ناپذیری از هویت اسلامی و اصالت فلسطین استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی صولی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی، تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود از تل‌آویو به قدس اشغالی و اعلام این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی توصیف و آن را به مثابه اعلام جنگ آشکار ترامپ با جهان اسلام عنوان نمود.

وی افزود: شهر قدس همواره یکی از مهم‌ترین اماکن سه‌گانه مقدس اسلامی به شمار آمده و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است. شهر قدس مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است و بخش جدایی ناپذیری از هویت اسلامی و اصالت فلسطین است.

صولی تاکید کرد: تاکنون رژیم اشغالگر صهیونیستی از هیچ تلاشی برای از میان بردن هویت اسلامی قدس شریف فروگذار نکرده است. اخراج ساکنان اصلی، غصب املاک و زمین های آنان، تغییر ترکیب جمعیتی، ویران کردن آثار و اماکن تاریخی، توهین به مقدسات و نقض آشکار قوانین مصرح بین المللی در خصوص موازین حقوق بشری و همچنین میراث معنوی از جمله این اقدامات بوده است.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: این اقدامات شرم آور همواره در سایه حمایت های قدرت های بزرگ جهانی و به خصوص آمریکا از این رژیم و بی تفاوتی مجامع و سازمانهای بین المللی، رخ داده و تکرار شده است و مردم فلسطین را از تحقق خواسته های قانونی و مشروع شان در برخورداری از حقوق انسانی و زندگی شرافتمندانه با تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف، بیش از پیش محروم ساخته است.

وی تاکید کرد: اکنون تصمیم نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس بعنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی، تایید رسمی مشارکت پیشینی آمریکا در حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و همه اقدامات جنایتکارانه آن است.

صولی اظهار کرد: این تصمیم تحریک آمیز اعلام جنگ آشکار ترامپ با جهان اسلام است و بی شک موجب شعله ور شدن انتفاضه جدید و تشدید اقدامات متقابل تدافعی در سراسر منطقه غرب آسیا خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تصریح قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص اشغال قدس توسط رژیم صهیونیستی، گفت: نکته بسیار مهم این است که با توجه قطعنامه های سازمان ملل، شهر قدس اراضی اشغال شده محسوب می‌گردد و لذا این اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس، نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی ضمن اعلام همبستگی کامل خود با مردم فلسطین، این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرده و از همه مجامع بین‌المللی، کشورهای صاحب نفوذ و بویژه کشورهای اسلامی، احزاب و سازمان های سیاسی همه کشورهای جهان که دغدغه آزادی خواهی، عدالت، حفظ کرامت، حقوق بشر و زیست مسالمت آمیز را دارند، می خواهد تا برای حفظ ثبات و استقرار منطقه، مانع اجرا شدن این اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی شوند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در پایان تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی به عنوان دبیرخانه اتحادیه احزاب حامی مقاومت، خواستار تعامل فوری و اقدام یکپارچه همه احزاب عضو این اتحادیه برای اتخاذ تصمیم عاجل و عملی در این خصوص است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قدس ، ترامپ ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار