کارشناس هواشناسی خبر داد:

افزایش موقتی دما در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی امروز و فردا با تضعیف زبانه‌های سیستم پرفشار، به طور موقتی از شدت سرما و یخبندان در سطح استان کاسته می‌شود.

افزایش موقتی دما در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از نظر دمایی طی امروز و فردا با تضعیف زبانه‌های سیستم پرفشار، به طور موقتی از شدت سرما و یخبندان در استان سیستان و بلوچستان کاسته می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به افرایش دمای قابل ملاحظه به ویژه در طول شب افزود: میزان افزایش دما طی این مدت در سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان کمتر است.

وی ادامه داد: همچنین طی روز‌های پنجشنبه و جمعه همراه با افزایش رطوبت در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان شاهد افزایش ابر خواهیم بود، اما در نواحی مرکزی و نوار غربی استان وزش باد نسبتا شدید جنوبی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام است، خاطر نشان کرد: از بعد از ظهر شنبه با تشدید سرعت وزش باد‌های شمالی دریای عمان نیز مواج می‌شود.

وی گفت: روز شنبه با تغییر جهت وزش باد و نفوذ جریانات سرد در نیمه شمالی، مرز شرقی و نواحی غربی استان سیستان و بلوچستان علاوه بر کاهش دما وزش باد موجب گرد و خاک وکاهش دید می‌شود.

ملاشاهی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و راسک با حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما دراستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار