استاندار بوشهر:

طرح مصون ماندن جوانان استان بوشهر از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

استاندار بوشهر با تاکید بر مصون ماندن جوانان از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی گفت: در این راستا برنامه‌ ویژه‌ای برای نسل جوان و نوجوان استان بوشهر تدوین شود.

طرح مصون ماندن جوانان استان بوشهر از آسیب‌های اجتماعی تدوین شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن مرحله دوم طرح نشاط اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: اجرای طرح نشاط اجتماعی اقدامی شایسته در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی جوانان و نوجوانان در بخش‌های مختلف است.

وی آسیب‌های اجتماعی را یکی از تهدیدات مهم برای جوانان دانست و تاکید کرد: باید بسترهای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماع فراهم شود که این مهم نقش ویژه‌ای در مصون نگه داشتن آنان از آسیب‌ها دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در عرصه جوانان تصریح کرد: برای مصون ماندن جوانان از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ ویژه‌ای برای این نسل تدوین شود.

گراوند با اشاره به اینکه موسیقی سنتی با ابتذال فاصله دارد گفت: موسیقی با ذات و سرشت انسان سر وکاردارد  و موسیقی سنتی با موسیقی مبتذل فاصله دارد که باید نظام اجتماعی به آن توجه ویژه کند.

وی با تاکید بر تقویت اعتماد و باور در بین مردم افزود: در حوزه اجتماعی از سرمایه‌سوزی باید جلوگیری شود و آموزش رعایت حقوق شهروندی باید در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با قدردانی از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری در مصون نگه داشتن آحاد جامعه از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

گراوند با بیان اینکه در عرصه مبارزه با مواد مخدر اقدامات موثری انجام گرفته است گفت: کشف بیش از 14 تن مواد مخدر  در استان بوشهر نشان از فعالیت مطلوب و شبانه‌روزی دست اندرکاران است که از خدمات آنان قدردانی می‌‌شود.

خانه گفت‌وگو و کیوسک فرهنگی در بوشهر ایجاد می‌شود

عباس برزگرزاده با اشاره به اجرای طرح نشاط اجتماعی در شهرها و روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: مبنای کار در طرح نشاط اجتماعی، آموزش، دانایی محوری و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه طرح نشاط اجتماعی مبتنی بر دانایی محوری و مهارت آموزی و ترویج نشاط در جامعه است افزود: در اجرای طرح نشاط اجتماعی 11 دستگاه اجرایی استان بوشهر مشارکت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از اجرای طرح نشاط اجتماعی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: طرح نشاط اجتماعی در مناطق شهری و روستایی و در بخش‌های ورزشی، فرهنگی، آیین‌های بومی و محلی، عشایر، کتابخوانی، کودکان خلاق و حوزه سلامت اجرا می‌شود.

برزگرزاده با اشاره به تدوین سند اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، توسعه اخلاق و کرامت انسانی سند اجتماعی و مرکز رصد اجتماعی استان بوشهر تدوین می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد خانه گفت‌وگو در استان بوشهر بیان کرد: این خانه پاسخگوی زنانی است که دارای مشکل خانوادگی هستند که با گفتمان جدید از روش سنتی خارج می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای کیوسک فرهنگی افزود: این طرح در مناطق حاشیه نشینی شهرهای استان بوشهر اجراء که خدمات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود.

برزگرزاده با اشاره به ایجاد خانه سمن‌ها افزود:  ایجاد خانه گفت‌وگو، کیوسک فرهنگی، خانه فرهنگ روستایی و خانه سمن‌‌ها از برنامه‌های مهم امسال استان بوشهر است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.