ابراهیم جعفری:

اختلافات را بايد در جهان اسلام مديريت كنيم

وزیر خارجه عراق گفت: دنیای بدون اختلاف قابل تصور نیست و باید مسلمانان اختلافات موجود را مدیریت کنند تا دشمن اصلی آن‌ها یعنی تروریسم شناخته شود.

ابراهیم جعفری در اختتامیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی:به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در اختتامیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار کرد: در برهه کنونی از زمان، شرایط خاصی حاکم است. امروز ما با چالش‌های فراراتی مواجه هستیم، لذا ابتکاری مانند کنفرانس وحدت می‌تواند به اتحاد مسلمانان کمک فراوانی کند.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: خیلی از کشور فکر می‌کردند عراق به فراموشی سپرده می‌شود، اما با توجه به اعتماد به نفسی که مردم عراق پیدا کردند توانستند بر دشمنان غالب شوند.

وی افزود:از کشور‌های زیادی آمده بودند و در عراق حضور داشتند. آن‌ها می‌خواستند با عراق مقابله کنند، اما لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم آن‌ها را سرجایشان بنشانیم.

وزیر خارجه عراق گفت: دیدید که چگونه مردم ما مقابله کردند، أمت اسلام نیز بدین گونه است. این أمت می‌تواند با توجه به شایستگی‌هایش گام‌های موثری را بردارد.

وی تاکید کرد: در پیش روی ما چالش‌های فراوانی وجود دارد. این چالش‌ها در یک زمینه نیست و داعش یکی از آن‌ها است.

جعفری بیان کرد: دشمنان اسلام تلاش کردند یک دید مخرب را در مقابله با اسلام ترویج دهند و متاسفانه برخی فریب خوردند که داعش نشانگر دین اسلام است در حالی که دین ما بری از این اتهامات است.

وی ادامه داد: ما در عراق نشان دادیم که آن‌ها چگونه می‌خواستند با القای خرافات دین اسلام را بد نام کنند و نمی‌خواستند تبلیغ‌های سو را علیه اسلام پایان بدهند.

وزیر خارجه عراق گفت: ما نمی‌توانیم دنیای بدون تفرقه را تصور کنم، اما باید بتوانیم این اختلافات را مدیریت کنیم.

جعفری گفت: مسلمانان باید متحد شوند تا به دنیا نشان دهند تروریست، دشمن شماره یک ما است و به همین دلیل مدیریت اختلافات ضروری است.

وی افزود: وحدت و یکپارچگی نیرو‌های مسلح مثالی است که می‌توان در عراق نشان داد همه در یک صف علیه داعش جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های پیشرفته از تبعیض علیه زنان رنج می‌برند، تصریح کرد: در مبارزه با داعش زنان عراق نقش اصلی را إیفا کردند و نیرو‌های اصلی بودند که مردان را برای مبارزه ساختند.

جعفری اشاره کرد: امروز عراق پیروزی را لمس کرده و این به خاطر وحدت حکمرانان و مردم خالص این کشور بوده است.

وی تاکید کرد: برای إجرایی کردن شعار ها‌ی این اجلاس باید پارامتر‌های سازنده وحدت را بشناسیم، چرا که شیعه و سنی دارای یک دیدگاه هستند و جنایت دشمنان این است که به این اختلافات دامن بزنند.

وی در پایان اشاره کرد: دیپلماسی عراق در سه سال گذشته تلاش‌های مضاعفی داشته است و کار آسانی نبوده که در همه پایتخت‌های جهان حضور داشته باشیم و از همه فتنه‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار