کهگیلویه وبویراحمد غنی از لحاظ نیروی انسانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش روز دانشجو در جمع فرهیختگان این استان در دانشگاه پیام نور تهران گفت: تا الان فکر می‌کردیم این استان از لحاظ منابع طبیعی و خدادادی غنی بوده ولی در این نشست فهمیدیم که این استان از نظر نیروی انسانی هم خیلی غنی هست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ویژه برنامه 16 آذر روز دانشجو به همت انجمن هم‌اندیشی فرهیختگان دانشجویان استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد مقیم تهران با حضور آیت‌الله سیدشرف الدین ملک حسینی و جناب آقای دکتر احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل دانشگاه پیام نور تهران برگزار شد.

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی در این همایش ضمن تشکر از دست اندرکاران،جهت جمع‌شدن فرهیختگان کنار هم اظهار داشت: اجتماع شما رو می‌پسندم و با اشتیاق در جمع شما حضور پیدا می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد، خواستار عملکرد انجمن فرهیختگان در حوزه‌های بخش سلامت انجمن در قالب بروشور و تهیه گزارش شد.

در ادامه این نشست علی‌محمد احمدی ضمن تبریک اعیاد، از دعوت انجمن فرهیختگان دانشجویان قدردانی کرد و با بیان بخشی از مشکلات و موانع استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تا الان ما فکر می‌کردیم این استان از لحاظ منابع طبیعی و خدادادی غنی بوده ولی در این نشست فهمیدیم که این استان از نظر نیروی انسانی هم خیلی غنی هست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ایجاد ارتباط بیشتر دانشجویان جهت استفاده از برنامه‌ها و طرح ها برای پیشرفت استان شد و تصریح کرد: این انجمن برای هم‌اندیشی بیشتر هم استانی‌ها و برون‌رفت از مشکلات و نارسائی‌ها و نیل به وضعیت مطلوب در تلاش باشد.

وی اعلام آمادگی خویش را مبنی بر حضور در نشست‌های آینده انجمن اعلام نمود.

ادامه این نشست با صحبت چند تن از دانشجویان همراه شد، مهندسی بهزاد کاظمی خود را بویراحمدی سردسیری ساکن گرمسیر جزو حوزه تقسیمات کشوری گچساران عنوان و خطاب به آقای استاندار بیان کرد: جناب استاندار درد مشترک امروز میهن ما به طور عام و استان محروم ما در کنار استان‌های محروم ایلام و سیستان و بلوچستان عدم توسعه است و شما خود به عنوان یک مدیر حوزه برنامه و بودجه بهتر از هرکسی می‌دانید که بزرگترین ابزار تحقق توسعه نیروی انسانی است پس قدر این گستره نیروی انسانی متخصص استان را بدانید.

مجتبی فروزان دانشجوی مهندسی مکانیک و فعال دانشجویی دبیر سابق تشکل‌های دانشگاه تهران، خواستار استفاده از نیروهای علمی و نخبه استان شد و افزود: باید به نیروهای علمی استان باید به دور از مسائل قومی و قبیله ای، برای پیشرفت استان استفاده کرد.

سید حسین کشاورز دانشجوی دکتر عمران عضو انجمن ژئوتکنیک ایران، ضمن تبریک روز دانشجو و تعریف نقش و جایگاه دانشجو و فارغ التحصیلان در سیستم اجرایی کشور و با اشاره به سیستم آموزش عالی و مشکلات آن‌ها، به مهمترین این مشکلات یعنی صدور مدارک تحصیلی فاقد کارایی لازم، عدم اعتماد بازارکار به فارغ التحصیلان و کپی برداری و فروش مقالات و پایانامه های تحصیلی پرداخت و کناره‌گیری استاندار کهگیلویه وبویراحمد از فضاهای پرحاشیه و به کارگیری نیروهای جوان برای به پایان رساندن طرح‌ها و برنامه‌های خود شد.

سرکار خانم الهه دانشور دانشجوی دکتری صنایع نساجی دانشگاه امیر کبیر، با بیان اینکه استان کوچک ما علی‌رغم وجود پتانسیل‌های فراوان انسانی، طبیعی و خدادادی همچنان به عنوان استان محروم شناخته می شود گفت: اگر بخواهیم به موانعی بپردازیم که در مسیر تعالی استان قرار دارد، بایستی قبل از توجه به موانع به علت موانع بپردازیم.

وی عدم اعتماد به جاوان را مهم‌ترین علل موانع تعالی عنوان کرد.

در پایان سید فرزاد نجات‌نیا دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان، دوازدهمین نشست فرهیختگان را در شیراز اعلام کرد.

از دوازده نفر از فرهیختگانی که توسط کمیته تجلیل دانشجویی انتخاب شده بودند، لوح سپاس و تندیس اعطاء شد.

انتهای پیام/غ

با اشتیاق در جمع نخبگان حضور پیدا می‌کنم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.