تجلیل از آیت‌الله مکارم شیرازی در کنفرانس وحدت اسلامی

آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در عرصه ی وحدت و تقریب مذاهب در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛اختتامیه سی‌‌ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران،با تجلیل از شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در زمینه ی وحدت اسلامی همراه بود.

آیت الله اراکی،دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس گفت: نخستین شخصیتی که در این همایش مورد تجلیل قرار می گیرد، آیت الله العظمی مکارم شیرازی است که بیش از 70 سال عمر شریف خود را صرف تلاش علمی در زمینه کلام، تفسیر، حدیث، فقه و... کرده است و از سال‌های دور در مقابل شبهات دشمنان علیه اسلام ایستادند و این تلاش را تا امروز با قدرت ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: شاید کمتر کسی در جهان اسلام را بیابیم که تا این همه سال، این چنین با قدرت در عرصه دفاع از حریم قرآن و اسلام پایمردی داشته باشد.

آیت الله اراکی بیان کرد: شخصیت دوم، امام شیخ احمد الطیب است که در سال‌های اخیر، تلاش‌های خوبی در عرصه تقریب بین کشورهای اسلامی داشته که در این همایش از ایشان نیز تجلیل می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: علامه بدرالدین حسون، مفتی اعظم جمهوری سوریه، از دیگر شخصیت‌هایی است که در این کنفرانس، از وی به دلیل تلاش‌های اثرگذارش در عرصه‌های مختلف روشنگرانه عالم اسلامی تجلیل می‌شود.

وی گفت: شخصیت چهارمی که در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرد، دکتر فردوس العوادی است که از تلاش 50 ساله وی در عراق در زمینه وحدت اسلامی تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ش

 آیت الله مکارم شیرازی در کنفرانس وحدت اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
بایستی ازشیخ الاسلام مولوی عبدالحمید به خاطرتلاششون درجهت ایجادوحدت تجلیل می شد.
آخرین اخبار