خانه دار شدن ۲۸۳ خانواده دارای دو معلول

همه ۲۸۳ خانواردارای دومعلول به بالا در مازندران صاحب مسکن می‌شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، آرام مدیرکل بهزیستی مازندران در جریان دیدار با خانواده معلولان و بازدید ازمرکز نگهداری شبانه روزی معلولان بالا لموک قائم شهراز سه و نیم برابر شدن پرداخت مستمری به جامعه هدف بهزیستی خبر داد و گفت: علاوه بر حمایت معشیتی، ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر از دیگر برنامه‌های محوری سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ منزل مسکونی تاکنون به خانواده‌های دارای دو معلول تحویل شد افزود: ساخت مسکن برای دیگر خانواده مشمول این طرح با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که بزودی تکمیل و تحویل خانواده‌های نیارمند می‌شود.

آرام با اشاره به افزایش چهار برابری تسهیلات اشتغال گفت: ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزائی امسال به مدجویان بهزیستی پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران، غربالگری بینائی و شنوائی سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال و نوزادان بدو تولد و مشاوره ژنتیکی را از اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از تولد فزندان معلول دانست و افزود: ۲۵ تا ۳۵ هزار کودک معلول سالانه در کشور متولد می‌شوند که با اجرای طرح غربالگری بعنوان طرح اجباری برنامه ششم توسعه از تولد کوکان معلول جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/آ

ساخت مسکن برای معلولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.