مسمومیت 6 نفر با مونوکسیدکربن در خراسان جنوبی

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : طی 48 ساعت گذشته 6 نفر در استان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

مسمومیت 6 نفر با مونوکسید کربن در خراسان جنوبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دلخروشان مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:با توجه به کاهش دما طی روزهای گذشته شاهد افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن در استان هستیم و طی 48 ساعت گذشته 6 نفر دچار مسمومیت با این گاز شدند.

وی افزود : روز گذشته در گزیک یک خانواده 3 نفره به دلیل سوخت ناقص ناشی از چراغ نفتی و آقایی 35 ساله در یکی از روستاهای اطراف درح به دلیل روشن کردن چراغ نفتی در حمام دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی بیان داشت : روز پنجشنبه نیز آقایی 23 ساله در مهرشهر بیرجند به دلیل نشت گاز از لوله بخاری و خانمی 42 ساله در معصومیه بیرجند به دلیل روشن کردن پیک نیک در حمام دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند.

 دلخروشان  تصریح کرد: با تماس به موقع و اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان اورژانس وضعیت تمامی مسمومین مطلوب است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت : اولین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن رساندن اکسیژن و هوای تازه به فرد است.به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار مسمومیت با این گاز شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه سريعاً وارد اتاق شود و در صورت امکان، فرد مسموم را از محل خارج  کنند.

انتهای پیام/ع

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن 6 نفر را در خراسان جنوبی راهی بیمارستان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.