ربیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی باید در مدارس عادی تحصیل کنند/ برخورد با مدیران متخلف

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با مدیران مدارسی که از ثبت ‌نام دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی خودداری می‌کنند، برخورد می‌شود.

دانش آموزان دارای معلولیت جسمی باید در مدارس عادی تحصیل کنند/برخورد با مدیران متخلفعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: تمام دانش‌آموزانی که دچار معلولیت های جسمی هستند و به لحاظ ذهنی مشکلی ندارند، می‌توانند در مدارس عادی ثبت نام کرده و بین سایر دانش‌آموزان به تحصیل بپردازند.

وی تصریح کرد: متاسفانه معضل ثبت نام نشدن دانش‌آموزان در مدارس عادی در برخی از شهرستان ها، مشاهده می‌شود و وزارت آموزش و پرورش در حال پیگیری این موضوع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تأکید ما و وزارت آموزش و پرورش بر این است که دانش‌آموزان معلول بتوانند در کنار دیگر دانش‌آموزان که شرایط عادی دارند به مدرسه بروند.

ربیعی تاکید کرد: با مدیران متخلفی که از ثبت نام دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در مدارس عادی خودداری کنند، برخورد می‌شود،زیرا معلولیت جسمی نباید مانع ادامه تحصیل این کودکان شود.

وی ادامه داد: تنها معلولان ذهنی هستند که امکان ادامه تحصیل در مدارس عادی را ندارند،در غیر این صورت، مدیران مدارس موظف به ثبت نام  دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر ثبت نام نکردن دانش آموزان دارای معلولیت جسمی در مدارس عادی گزارش شود، عوامل مدرسه در ابتدا مورد تذکر واقع می‌شوند و پس از آن در صورت تکرار، با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت ‌نام نکردن دانش‌آموزان معلول جسمی در مدارس عادی تخلف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
این خوب است که دانش آموزان معلول کنار دانش آموزان دیگر درس بخوانند اما در نظر گرفتید که اگر بعضی ها پیدا شون وآن هارا هرگونه اذیت واذاری بدهند آن وقت کی می خواهد آن را پگیری کندخیلی از ماهادیدم که بعضی از این افراد هستند داخل همه ی مدارس هم این افراد هستندخیلی کار خطرناکی هست خواهش می کنم این را هم برسی کنید
آخرین اخبار