وزیر کشور در مشهد:

سیاست دولت توجه به تشکل های مردم نهاداست

وزیر کشور گفت: سیاست دولت توجه به تشکل های مردم نهاد بوده و در این مدت در جهت تقویت، توسعه و گسترش این موضوع گام‌های موثری برداشتیم.

سیاست دولت از بدو شکل گیری توجه به تشکل های مردم نهاداستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  عبدالرضا رحمانی فضلی در چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر افزود:حرکت منسجم ، هماهنگ و هدف داری طی سال های گذشته در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی انجام نشده است.

وی گفت:یکی از حوزه هایی که باید توجه بیشتری به آن داشته باشیم، حوزه آسیب های اجتماعی است و در این بخش حرکت منسجم و هماهنگ و هدف داری را طی این سال ها انجام نداده ایم .

 
وزیر کشور گفت:هرچند مردم و سمن ها حرکت های خوبی را انجام داده اند اما اولویت بندی درست و استفاده از ظرفیت ها با هدفبندی بالا صورت نگرفته است.
 
  وزیر کشور تاکید کرد: جلسات زیادی در این خصوص با رهبر انقلاب و رئیس جمهور تشکیل دادیم و نهایتا جریان عمیق و منسجم برای مدیریت آسیب های اجتماعی تشکیل شد و ابتدا مبارزه با آسیب های اجتماعی، بعد حاشیه شهرها، سپس طلاق و ناهنجاری های اجتماعی و در نهایت مناطق بحرانی در اولویت قرار گرفت.

رحمانی فضلی گفت: جلسه ای در وزارت کشور با هماهنگی تمامی دستگاه های مربوطه و سمن ها برگزار و منابع لازم در این راستا به آنها داده شد و ارزیابی ها صورت گرفت و تاکنون پنجمین جلسه را در بحث آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: بحث مبارزه با مواد مخدر را در اولویت اول قرار داده ایم و برای ساماندهی آن به ریشه ها و دلایل روی آوردن به این بلای خانمان سوز توجه کرده ایم .باتوجه به عدم بهره وری هزینه های اقتصادی و اداری شاید در سال حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه های  مبارزه با قاچاق مواد مخدر به صورت مستقیم و غیر مستقیم است که برای کشور به بار می آورد. اینکه می گوییم در سال ۷۰۰ تن مواد مخدر کشف شده به معنای درگیری با قاچاقچیان است.

وزیر کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت های مردمی و وارد کردن مردم به صحنه آسیب های اجتماعی و اینکه تلاش کنیم کسی معتاد و گرفتار آسیب های اجتماعی نشود تاکید دارند. همواره موضوع پیشگیری از اعتیاد و ظرفیت های مردمی را مطرح کرده اند و اگر بخواهیم این را جزء وظایفمان اجرا کنیم، باید ظرفیت های مردمی را افزایش دهیم. حضور و تشکیل سمن ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش پیدا کرده است اما ضعف هایی در اجرا داریم که از آنها آموزش و برقراری ارتباطات با بدنه اجتماعی است .

وی تاکید کرد: انجمن های مردم نهاد باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و نگاه به سمن ها، نگاه اطمینان بخشی نبوده و جلسات متعددی در این خصوص صورت گرفته است. نبودن قانون نیز مشکل دیگری بود که برای رفع آن متنی را تدوین کردیم و قرار بود به عنوان لایحه به مجلس برود اما به عنوان مصوبه تصویب شد و در واقع با مصوبه دولت، سمن ها را مدیریت می کنیم‌.

انتهای پیام//ف.ج
 

سخنرانی وزیر کشور در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.