محسنی بندپی خبر داد

آغاز بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس از امروز

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت تا در صحن علنی مجلس آن را بررسی و تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور درنشست خبری «جشنواره مسئولیت اجتماعی» که امروز یکشنبه ۲۶ آذر ماه در دفتر مرکزی این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ احساس تکلیف و تعهد در قبال سایر افراد جامعه، از جمله اهداف جشنواره مسئولیت اجتماعی است.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در واقع باید این گونه تعریف شود که حمایت و احساس تکلیف باید نسبت به افرادی داشته باشیم که از فرصت‌های برابر اجتماعی برخوردار نیستند و یا در اثر سوانح مختلف دچار عارضه هایی چون معلولیت شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: زلزله در استان کرمانشاه برای هموطنان  شرایط سختی ایجاد کرد و عوامل سازمان بهزیستی از همان ساعات اولیه برای حمایت از آسیب دیدگان در محل حاضر شدند.

محسنی بندپی یادآور شد: اقدامات فراگیر و همه جانبه سازمان بهزیستی کشور در جهت حمایت از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه، برای کاهش آلام آن‌ها، با اعزام روانشناسان و مددکاران اجتماعی، در قالب ۵۰ تیم محب آغاز شد و هم اکنون نیز این تیم‌ها ارائه خدمات را همچنان انجام می دهند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی مهدکودک هایی که در جریان زلزله اخیر تخریب شدند در ۳۹ کانکس، از دیگر اقداماتی بود که از سوی سازمان بهزیستی کشوردر جهت حمایت از کودکان و خردسالان زلزله زده انجام شد.

 

امضای تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی برای ساخت ۱۱۷۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۷ هزار نفر از هموطنان زلزله زده کرمانشاهی، از خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب سازمان بهزیستی کشور، بهره‌مند شده اند.

محسنی بندپی تاکید کرد: احداث مرکز ارائه خدمات توانبخشی در سرپل ذهاب، از جمله اقداماتی است که به گفته بازدید کنندگان آن، مرکزی اثر بخش در ارائه خدمات توانبخشی به معلولان و افرادی است که به دلیل وقوع زلزله نیازمند این گونه خدمات هستند.

وی ادامه داد: تا کنون ۳۶۱ کانکس میان مددجویان سازمان بهزیستی در کرمانشاه توزیع شده است که ۱۵۰ عدد از آن به زنان سرپرست خانوار و بقیه به معلولان و خانواده‌های دارای فرزند معلول واگذار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: راه اندازی و استقرار دو واحد اورژانس اجتماعی در دو شهر ثلاث باباجانی و دالاهو، جزء دیگر اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.

محسنی بندپی یادآور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه ۱۱۸ نفر دچار انواع معلولیت شده و ۱۸ نفر از این افراد، به ضایعه نخاعی مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن فیزیوتراپی از مرکز توانبخشی سرپل ذهاب طی روزهای گذشته، عنوان کرد: خدمات توانبخشی برای افرادی که در زلزله اخیر کرمانشاه دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شده‌اند را توسعه می‌دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در بحث اسکان دائمی جامعه هدف مددجویان بهزیستی در استان کرمانشاه، بهزیستی با بسیج سازندگی تفاهم نامه ای امضاء کرده که بر اساس آن، ساخت و احداث ۱۱۷۵ واحد مسکونی در اولین فرصت آغاز خواهد شد.

محسنی بندپی تاکید کرد: به هر یک از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که منزل آنها در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است، ۵ تا ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت اعطاء خواهد شد و همچنین مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور به عنوان بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت منزل برای زلزله زدگان کاملاً استاندارد و اصولی انجام می‌شود و منازل جدید در مقابل زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم خواهند بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در جامعه امروز که ما زندگی می‌کنیم، نمی‌توانیم نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت و بی توجه باشیم و این مسئله در آموزه‌های اسلامی و رفتاری ما نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

محسنی بندپی یادآور شد: بنابر فرموده رسول اکرم (ص) با ارزش ترین انسان‌ها، کسانی هستند که نیکوکاری را در جامعه خود ترویج دهند و این گونه احادیث باید مورد توجه ما در جامعه کنونی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: همدلی با افرادی که امروز در جامعه ما شرایط مساعدی ندارند و این مسئله به عملکرد فعلی ما در جایگاه مسئولیتی ما برمی گردد که نتوانسته ایم به خوبی ایفای نقش کنیم و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: جامعه ای با نشاط است که افراد آن با لحاظ کردن فرهنگ همدلی و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر، از بی تفاوتی به هم فاصله بگیرند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هیچ جای دیگری به جز سازمان بهزیستی کشور برای گفتمان مسئولیت اجتماعی مناسب نیست و برگزاری جشنواره ای با این عنوان نیز در راستای توسعه اخلاق مداری و همدلی با کسانی انجام می شود که در جامعه امروز با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

وی افزود: با توجه به تلفات بالایی که سوانح رانندگی به دنبال دارد و بیش از 15 هزار نفر از هموطنان سالانه، در جریان تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند و متعاقب آن بیش از 5 برابر این آمار نیز دچار معلولیت می شوند باید مسئله مسئولیت اجتماعی در رانندگی نیز به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در مجموع باید بر این نکته توجه کنیم که افراد باید همانگونه که اخلاق و انضباط فردی را رعایت می کنند نسبت به دیگران نیز احساس مسئولیت داشته باشند و این امر موجب گسترش فرهنگ همدلی و افزایش فرهنگ مسئولیت اجتماعی خواهد شد.
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار