در دیدار با سفیر عراق در تهران مطرح شد؛

ذوالفقاری: در اربعین امسال از تردد افراد غیر مجاز جلوگیری کردیم

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال با اراده‌ای قوی از تردد افراد غیر مجاز و فاقد مدارک قانونی در مرز‌ها جلوگیری کردیم.

ذوالفقاری: در اربعین امسال از تردد افراد غیر مجاز جلوگیری کردیمبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع سانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در دیدار سید راجح الموسوی سفیر عراق در تهران گفت: موضوع اربعین برای دو کشور موضوع مهمی است و دو طرف توانستند با تدبیر و عقلانیت مسائل را حل کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از نقش محوری سفیر عراق در تهران در برگزاری مراسم اربعین امسال و تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات تقدیر کرد و گفت: رابطه ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور با سفارت عراق در تهران رابطه‌ای قوی است و همکاری و تعامل سفیر عراق در ایام اعزام زائران ستودنی و قابل تقدیر است.

وی گفت: استفاده از تجارب ۳ سال گذشته و تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند به بهبود شرایط در اعزام زائران اربعین در سال‌های آینده کمک کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بر ضرورت حفظ کرامت و عزت زائران اربعین تاکید کرد و گفت: در اربعین امسال توانستیم با اراده‌ای قوی از تردد افراد غیر مجاز و فاقد مدارک قانونی در مرز‌ها جلوگیری کنیم. برای مراسم سال آینده نیز می‌بایست از هم اکنون برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام تا همانند مراسم سال جاری بتوانیم روند قانونی اعزام زائران به عتبات عالیات را ادامه دهیم و این سفر در سال‌های آینده بدون هیچ مشکلی انجام شود.

سفیر عراق در تهران هم در این دیدار با قدردانی از مسئولان ستاد مرکزی اربعین حسینی و همکاری تنگاتنگ مسئولان دو کشور برای برگزاری مراسم اربعین گفت: اگر هم دل و هم هدف نبودیم قطعاّ نمی‌توانستیم این کار سنگین را به سرانجام برسانیم.

سید راجح الموسوی برگزاری مراسم اربعین در روابط دو ملت ایران و عراق و نقش استراتژیک آن در روابط منطقه‌ای و بین المللی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: من به گسترش روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و عراق ایمان دارم و برگزاری مراسم اربعین واقعیت روابط دو ملت ایران و عراق را به مردم جهان نشان می‌دهد.

در پایان این دیدار ذوالفقاری لوح تقدیر ستاد مرکزی اربعین حسینی را به سفیر عراق در تهران اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیدار سفیر عراق در تهران با ذوالفقاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار