شب يلدا در سیمای استان های كشور

شبكه های استانی صدا و سیما با در نظر گرفتن ویژه برنامه های «شب یلدا» فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی را در این شب ایرانی به نمایش می گذارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ، همزمان با آخرین شب پاییز ، مخاطبان رسانه ملی در سراسر كشور ، علاوه بر تماشای ویژه برنامه های «شب یلدا»در شبكه های سراسری ، از تداركی كه شبكه های استانی برای پُر كردن ساعات طولانی این شب برایشان در نظر گرفته اند بهره مند خواهند بود.

در ویژه برنامه هایی كه مراكز استانی تدارك دیده اند، حضور میهمانان فرهنگی استان ها، پرداختن به موسیقی محلی و فولكلوریك ، معرفی آداب و رسوم یلدا در مناطق مختلف، برنامه های سرگرم كننده و شاد و آشنایی با پذیرایی های مرسوم در این شب در مناطق مختلف كشور پهناور ایران دیده شده است.

شبكه های استانی این ویژه برنامه ها را با توجه به آداب و رسوم خاص هر منطقه، تنظم و تهیه كرده اند و مخاطبان می توانند جمع های خانوادگی خود را در طولانی ترین شب سال با تماشای این برنامه ها گرمتر بگذرانند.

مازندرانی ها چله نشینی را در شب یلدا با «چله شو» آغاز و با «شب های ایران» آداب و رسوم شب یلدا در مازندران را معرفی می كنند. در «یلدا شو» نیز از تلاش و جنب و جوش مردمشان در تدارك یلدا می گویند .

مركز سمنان « شب های نقره ای» و «كوچه دلگشا» و « شب چراغ» را برای همراهی با مخاطبانشان در این شب پُر خاطره آماده كرده اند و صدا و سیمای مركز آذربایجان غربی در بلندترین شب سال «ائل سوزی» و «بیر آخشام بیرسلام» را برای نمایش سنت ها و فولكلورهای این استان به مخاطبانش ارائه می كند.

شبكه اترك ویژه برنامه «شب یلدا» و «شب های اترك» را برای مخاطبان پخش می كند و اردبیلی ها شب یلدا را پای «چله گئجه سی» در سیمای مركز اردبیل با موسیقی زنده و آیتم های شاد می گذرانند.

دیگر مراكز صدا و سیما نیز هر یك با درنظر گرفتن فرهنگ خاص مناطق مختلف كشور ، تنوع فرهنگی و علاقه های مردم آن مناطق ، ویژه برنامه هایی رادیویی و تلویزیونی برای همراهی با مخاطبان آماده كرده اند .

انتهای پیام/ع

تدارک سیمای استان ها برای شب یلدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.