مدیر میراث فرهنگی شهرستان بم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسیر کلاه فرنگی ارگ بم باز شد/ بم ایمن‌ترین شهر کشور است

با گذشت ۱۴ سال از وقوع زلزله بم ۷۰ درصد از کار‌های مرمتی ارگ بم انجام شده است.

مسیر کلاه فرنگی ارگ بم باز شد/ بم ایمن‌ترین شهر کشور استرسول اسدآبادی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح وضعیت فعلی بنا‌های تاریخی شهر بم پرداخت و اظهار داشت: هفتمین بنای ثبت جهانی ایران که با عنوان ارگ بم شناخته می‌شود در شهر بم قرار گرفته است. این بنا متاسفانه ۱۴ سال قبل در زلزله آسیب دید و با توجه به اینکه به ثبت جهانی رسیده بود و مرمتش در مرکز توجه مسئولان قرار گرفته بود، هم اکنون به وضعیت خوبی رسیده است و افرادعلاقمند می‌توانند از آن بازدید کنند.

وی افزود: امسال مسیر کلاه فرنگی ارگ بم باز شد بنابراین ۷۰ درصد کار‌های مرمتی این بنای تاریخی انجام شده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم گفت: مرمت خانه‌های تاریخی بم همچون مجموعه عامری انجام شده است.

اسدآبادی ادامه داد: بنا‌های تاریخی دیگری هم که به ثبت ملی رسیده بودند، احیا شده اند. هم اکنون نیز پیگیر هستیم که همه آثار تاریخی اطراف شهر بم را به ثبت ملی برسانیم تا اگر اتفاقی مانند زلزله بم رخ داد، دست مسئولان در رسیدگی به وضعیت این بنا‌ها باز باشد.

وی تصریح کرد:ما به آثار تاریخی شهرستان بم کاربری می‌دهیم تا گردشگران ضمن بازدید از آن‌ها از ظرفیت‌هایشان نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم خاطرنشان کرد: هم اکنون شهر بم ایمن‌ترین شهر کشور است و از لحاظ ساختاری به استاندارد‌های جهانی نزدیک شده است. کار‌های عمرانی این شهر جهانی به سرعت انجام می‌شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
انشالله شاهد هیچ حادثه ای نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
امین.خ
۱۷:۱۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
کم کم داریم به 5 دی نزدیک میشیم یاد و خاطره همه ی رفتگان زلزله بم رو گرامی می داریم
برای شادی روحشان صلوات
آخرین اخبار