صافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«عبدالله» می تواند تنش میان ارگ و عطا محمد نور را مدیریت کند

نماینده ولایت بلخ در پارلمان افغانستان گفت: تنش میان ارگ ریاست جمهوری و عطا محمد نور  به نفع هیچ کسی نیست و موجب سوء استفاده دشمنان افغانستان خواهد شد.

«عبدالله» می تواند تنش میان ارگ و عطا محمد نور را مدیریت کند«گلالی نور صافی»، نماینده ولایت بلخ در پارلمان افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تنش میان ارگ ریاست جمهوری و عطا محمد نور  به نفع هیچ کسی نیست و موجب سوء استفاده دشمنان افغانستان خواهد شد.

وی اظهار داشت: در خصوص تنش های به وجود آمده میان ارگ ریاست جمهوری و عطا محمد نور، باید با عقلانیت مساله را به پیش برد. قانون اساسی افغانستان این حق را به رئیس جمهور داده است که والی ها را عزل و نصب کند و عطا محمد نور نیز اولین نفری نیست که از سمت خود عزل می شود.

نماینده بلخ در پارلمان افغانستان افزود: این مساله به هیچ وجه نباید سبب تنش در کشور شود زیرا عزل یک والی مساله ای کاملا طبیعی است؛ از طرف دیگر، تنش به نفع هیچ کسی نمی باشد و زمینه سوء استفاده دشمنان وطن را فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص بیانیه حزب جمعیت اسلامی که حضور عطا در دولت را حق حزب جمعیت اسلامی دانسته است عنوان کرد: حزب جمعیت در بسیاری از ادارات دولتی حضور دارد و کسی که به عنوان والی جدید معرفی می شود نیز از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی است.

گلالی نور صافی، درباره برخی گزارشات مبنی بر اینکه در صورت عزل والی بلخ این حزب از دولت کنار خواهد کشید اضافه کرد: آن زمان گذشته است که احزاب سبب تنش و کشمش می شدند؛ در این حزب اشخاص برجسته و باهوشی همچون عبدالله عبدالله که در بدنه دولت قرار دارد و رئیس اجرائی دولت می باشد حضور دارند که این مساله را مدیریت خواهند کرد.

این نماینده زن پارلمان افغانستان همچنین به حضور داعش در شمال افغانستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در ولایتی که من نمایندگی می کنم داعش حضور ندارد اما متاسفانه در ولایت های سرپل و فاریال داعش فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده است.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: از وقتی که داعش در سوریه و عراق شکست خورد، این گروه تروریستی از طریق حامیان خود به خاک افغانستان آورده می شود اما قطعا دولت با آنها مبارزه خواهد کرد و مانع فعالیت شان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.