گزارش/

داعش و دایه‌ای به نام موساد

نحوه و نوع سیاست‌های موساد به دولت خودخوانده داعش بسیار نزدیک بود،لذا می‌توان فهمید که تکفیری‌ها از کجا حمایت می‌شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبارت "باید فلسطینی‌ها را تکه تکه کرد و به آن سوی رود اردن انتقال داد" جمله امیرام لوین، نایب رئیس پیشین موساد است. جمله نابخردانه و بی رحمانه‌ای که موجی از اعتراضات مسلمانان را در پی داشت، اظهار نظری که در طول تاریخ بارها توسط سران رژیم جعلی اسرائیل شنیده‌ایم؛ مثل طرح هدف قراردادن زنان باردار فلسطینی و کشتن آنها به همراه فرزندانشان با شلیک یک تیر و یا شهادت محمدالدوره در آغوش پدرش.

داعش و دایه‌ای به نام موساد

بیان جملات این چنینی همگی نشان‌دهنده این است که رژیم صهونیستی در صدد از بین بردن ساکنان واقعی فلسطین و گسترش شهرک‌های خود در این سرزمین هستند. موساد  سازمانی است که نحوه اتخاذ سیاست‌هایش به شیوه عملیات و ترور‌های دولت خود خوانده داعش بسیار نزدیک است.

ماشین تروری که ساخته شد

سازمان اطلاعات و وظایف ویژه یا موساد در یکم آوریل ۱۹۵۱ با فرمان دیوید بن‌گورین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی تاسیس شد. وظیفه این سازمان گردآوری اطلاعات و بی‌اثر کردن اقدامات دیگر گروه‌ها و مردم فلسطین را بر عهده دارد.

این سازمان، تمامی دستور‌ها و راهبرد‌های خود را از رهبران رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند و تمامی فعالیت‌های آن در راستای پاسخ گویی به نیاز‌های اطلاعاتی و عملیاتی این رژیم است. موساد یکی از قوی‌ترین ماشین‌های ترور در سطح جهان است.

نمونه‌هایی از ترور‌های موساد

۱۶ فوریه ۱۹۹۲ عباس موسوی دبیر کل اسبق حزب‌الله لبنان در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. ترور وی نخستین عملیات ترور رژیم صهیونیستی به وسیله هواپیما بود.

شیخ احمد یاسین بنیان‌گذار جنبش حماس در ۲۲ مارس ۲۰۰۴ توسط ارتش رژیم صهیونیستی ترور شد. به دنبال این موضوع واکنش‌های بین‌المللی زیادی را شاهد بودیم؛ به گونه‌ای که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای بر ضد رژیم صهیونیستی تصویب کرد که با پذیرش ایالات متحده، رو به رو شد. پس از وی عبد العزیز رنتیسی، رهبری جنبش حماس را برعهده کرد، اما وی نیز طی یک عملیات تروریستی در ۱۷ آوریل ۲۰۰۴ به شهادت رسید.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اواخر سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. این جنبش که به منظور مقابله و نابودی رژیم صهیونیستی تشکیل شده بود به مرور زمان، خشم این رژیم را برآشفت و موساد وارد عمل شد. ۲۶ اکتبر ۱۹۹۵ میلادی زمانی که فتحی شقاقی بنیان‌گذار این جنبش وارد ایتالیا شد، درست مقابل هتل اقامتش به واسطه یک موتور سوار ترور شد.

در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز محمود المبحوح که یکی از رهبران حماس بود طی یک عملیات تروریستی در دبی به شهادت رسید. رئیس پلیس دبی در همین خصوص اعلام کرده بود که "بازرسی‌های ما این مطلب را آشکار می‌کند که موساد در قتل دست داشته‌است".

رد پای موساد در تهران

بامداد ۲۲ دی ماه سال ۸۸ بود که مسعود علی‌محمدی یکی از دانشمندان برتر هسته‌ای کشورمان هنگام خروج از درب منزل، بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به شهادت رسید.

مجید شهریاری دومین قربانی ترور‌های موساد در ایران است که در سال ۸۹ به شهادت رسید. هشتم آذر ماه همین سال بود که خودرو شخصی شهریاری پس از طی نمودن ششصد متر در بزرگراه ارتش، یک موتور سیکلت به آنان نزدیک می‌شود و با اتصال بمب به اتومبیل ایشان خودرو را منفجر می‌کند. در این حادثه همسر و راننده وی می‌توانند خود را از ماشین خارج کنند، اما ایشان به دلیل بستن کمربند، نتوانست از خودرو پیاده شود و درنهایت در این واقعه به شهادت رسید.

اول مرداد سال ۱۳۹۰ داریوش رضایی نژاد یکی از نوابغ و مهندسان حوزه انرژی هسته‌ای کشورمان در مقابل منزل مسکونی خود به ضرب گلوله به شهادت رسید. پوکه‌های باقی مانده از این ترور نشان دهنده این است که در این جریان پنچ گلوله به این دانشمند هسته‌ای شلیک شده که یکی به گردن و دیگری به دست او اصابت کرده است. 

بیست و یکم مرداد سال ۹۰ بود که مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز در ساعت ۸:۳۰ درست هنگام خروج از منزل با چسباندن یک بمب مغناطیسی در خیابان گل نبی تهران توسط یک موتورسیکلت به شهادت رسید.

شواهد ثابت کرد که همه این ترورها با دستور مستقیم موساد انجام شده و این سازمان به پروژه حذف فیزیکی دشمنان روی آورده است.

حمایت های مالی رژیم صهیونیستی از دولت خود خوانده داعش

چندی پیش معتصم الجولانی سخنگوی گروه تروریست‌های فورسان الجولان پیش از مقابله با ارتش بشار اسد بیان کرده بود که رویارویی با ارتش بشار اسد بدون کمک‌های مستقیم اسرائیل به دو صورت هوایی و توپخانه‌ای و حمایت‌های آن، هرگز ممکن نخواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی تا پیش از نابودی دولت خودخوانده داعش، از هیچ‌گونه حمایت از این گروهک تکفیری دریغ نکرده و درست زمانی وارد میدان می‌شدند که نیرو‌های سوری به پیشروی‌های خود علیه این گروهک ادامه می‌دادند، درست مثل فاجعه خان‌طومان.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در حالی این همکاری‌ها با تکفیری‌های داعش را رد کرده بود که موشه یلعون وزیر پیشین این رژیم ضمن پذیرش ائتلاف تاکتیکی با گروه‌های سلفی، اعلام کرده بود: "داعش به سبب حمله اشتباهی که به اسرائیل که برای اولین بار انجام گرفت، عذرخواهی کرده است".

داعش و دایه‌ای به نام موساد

مقصد نخست مجروحان داعش و جبهه‌النصره نیز بیمارستان‌های تل‌آویو بود و این صمیمیت بین موساد و تکفیری‌ها زمانی بیشتر شد که نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به مجروحان رسیدگی می‌کرد.

حال این سوال مطرح می‌شود اکنون که انتفاضه سوم رقم خورده عکس‌العمل موساد چه خواهد بود؟ آیا مثل دوره‌های گذشته به حذف فیزیکی سران مقاومت فلسطینی روی می‌آورد و یا اینکه سیاست دیگری را در پیش می‌گیرد؟ 

در کلام آخر باید اذعان داشت که با واکاوی سیاست‌ها و راهبرد‌های این سازمان به راحتی می‌توان به نزدیکی اهداف آنان با دولت خود خوانده داعش پی برد. دو گروه در دو مکان متفاوت که به منظور سلطه و نابودی جهان اسلام اقدام به ترور‌ها و کشتار‌های بی رحمانه کردند، اما باید بدانند که سرنوشت آنان به مراتب بدتر از این گروهک خواهد بود.

گزارش از زهرا ابهری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۰:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
رئيس سابق موساد واقعاً حقيقت را گفته داعش كه آموزش ديده موساد بوده چنين روشي رابكار ميبردند اما نتانياهوي اينبار نه تنهاآسيا اروپا را نه تكه تكه بلكه زير پا له خواهند كرد هفتاد سال است است جنايت ميكني
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۷:۳۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
رژیم صهیونیستی اسراییل کثیف‌ترین وخونخوارترین رژیم حال حاضر دنیاست.بطوری که بسیاری از یهودیان واقعی نیز از آنها برائت میجویند .حمایت ایران از حزب‌الله و مردم فلسطین خردمندانه ترین تصمیمی است که کل مظلومان جهان آنرا تحسین میکنند.به امید ظهور منجی عالم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
داعش از موصاد بدتر است
-
کردستان
۱۴:۵۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر داعش صهیونیست ،مرگ بر آل سعود کثیف
آخرین اخبار