آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی برای گذراندن سه ماه بی حادثه در زمستان

پلیس راهور استان مازندران به رانندگان برای گذراندن سه ماه زمستان بدون سانحه رانندگی ترفند‌های ترافیکی آموزش می‌دهد.

ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  به محافظت از رنگ و بدنه خودرو در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: قبل از شروع ایام سرد سال بهتر است خودرو را کامل بشوییم، زیرا بسیاری از آلودگی‌های موجود بر روی سطح بدنه اتومبیل اسیدی هستند و ترکیب آن‌ها با دمای سرد زمستان، ممکن است رنگ اتومبیل شما را مات و کدر کند.

وی افزود: در طول زمستان نیز باید نکاتی را در مورد تمیز نگه داشتن خودرو رعایت کنیم تا رنگ بدنه و قطعات اتومبیل کمترین آسیب را ببینند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران به استفاده از کفپوش‌های موکتی در خودرو‌ها در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: در زمستان معمولا به دلیل بارش برف و باران، کف کفش‌هایمان خیس است و زمانی که وارد خودرو می‌شویم، آب و آلودگی‌های دیگر کف کفش‌هایمان به داخل خودرو نفوذ می‌کند.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: برای رفع این مشکل بهتر است قبل از شروع فصل‌های سرد سال، اقدام به موکت کردن کف خودرو کنیم، زیرا کفپوش‌های موکتی بر خلاف کفپوش‌های پلاستیکی، آب را به راحتی جذب می‌کنند و مانع حرکت آزادانه آب و آلودگی‌ها در کف اتومبیل می‌شوند.

وی گفت: جای مناسب پارک تاثیر مستقیم بر روی وضعیت ظاهری خودرو دارد. اگر برایتان امکان ندارد که در محلی مسقف خودرو خود را پارک کنید، حتما مطمئن شوید که اتومبیلتان زیر تابلو و یا درختی پارک نشده است، زیرا در طول زمستان برف و باران باعث می‌شوند آلودگی‌های روی سطح تابلو‌ها و درختان همراه با آب باریده شده بر روی سطح بدنه خودرو شما قرار بگیرند و ضمن اینکه اتومبیلتان کثیف می‌شود، در برخی از موارد رنگ بدنه آن آسیب می‌بیند.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: نمکی که در طول زمستان کف جاده‌ها ریخته می‌شود، دشمن شماره یک بدنه خودرو است پس بهتر است اتومبیلتان را در طول زمستان بیشتر بشویید.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: بسیاری از باران‌های باریده شده در طول ایام سرد سال، باران‌های اسیدی هستند و بدنه خودرو را دچار آسیب می‌کنند به همین دلیل می‌توانید در هنگام شستشو، از واکس‌های مایع برای محافظت بیشتر از بدنه خودرو استفاده کنید.

وی گفت:اگر قرار است در جاده‌های برفی و خیس رانندگی کنید پس بهتر است رانندگی در زمستان را بیاموزید، زیرا این موضوع تاثیر مستقیم بر روی ظاهر و تمیزی خودرو شما خواهد داشت.

وی افزود: در طول رانندگی در زمستان سعی کنید وارد محیط‌هایی نشوید که ارتفاع برف در آن‌ها زیاد است و یا بهتر است با اتومبیل خود در گودال‌های آب نروید، زیرا آب باران و برف باریده شده در زمستان از عواملی هستند که رنگ بدنه اتومبیل را دچار لکه و کدری می‌کنند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت: شرایط جوی نامناسب، شامل رانندگی در هوای برفی و بارانی و مه است و نیاز به آمادگی بیشتر راننده و وسیله نقلیه دارد. آمادگی برای این شرایط کلید موفقیت در رانندگی و ایمن رانندن در جاده‌های برفی، یخبندان و سرمای زیاد است.
ستوانیکم ابراهیمی افزود: در فصل زمستان باید سرعت وسیله نقلیه را کاهش داد و فاصله مناسب را با وسیله نقلیه جلویی حفظ نمود.

وی گفت: کاهش میزان دید و اصطکاک بین لاستیک و سطح جاده دو خطر اصلی رانندگی در زمستان است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور  مازندران گفت: یکی از کار‌های مفید در راه‌های برفی، کم کردن مقداری از باد لاستیک هاست.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: در شماره‌های بعدی به طور ویژه در خصوص تجهیزاتی که بایستی رانندگان هنگام تردد به همراه داشته باشند تقدیم می‌گردد.

انتهای پیام/ر

دانستنی‌های ترافیکی در باره رانندگی در زمستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار