در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاثیر فشار حامیان مخالفان سوری در تحریم کنفرانس سوچی

مجتبی امانی گفت: تحریم نشست سوچی از طرف گروه‌های معارض سوری تحت فشار کشورهای حامی آنها بوده است.

جلوگیری از هدر رفتن هزینه ها با تحریم نشست سوچیمجتبی امانی رئیس سابق دفتر حافظ منافع  ایران در مصر در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تحریم نشست سوچی توسط گروه‌های معارض سوری، اظهار کرد: از آنجا که گروه‌های مخالف دولت سوریه از لحاظ مالی، تدارکاتی و سیاسی به برخی کشورهای منطقه و آمریکا وابسته هستند، بنابراین کارشکنی این گروه‌ها در روند مذاکرات موضوع جدیدی نیست.

رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر بیان کرد: برای  مثال سعودی‌ها از برخی گروه‌های معارض حمایت‌های مالی و تدارکاتی می‌کنند و اجازه هدر رفتن هزینه‌های صرف شده در سوریه را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه با هدف براندازی نظام قانونی سوریه و کاهش نفوذ ایران در این کشور هزینه‌های میلیارد‌ی  را  صرف کرده‌اند تا به اهداف خود علیه جبهه مقاومت جامه عمل بپوشانند. 

رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر با تاکید بر اینکه  رژیم صهیونیستی  به دنبال تضعیف و از بین بردن جبهه مقاومت  است، تصریح کرد: وجود موانع متعدد زمینه گفت و گو  بین گروه‌های مختلف سوری را از بین می‌برد و به همین دلیل دستیابی به هرگونه  راه حل مسیر سختی را در پیش دارد.

 امانی گفت: آمریکا‌ با روابط گسترده‌‌ای که با گروه‌های معارض دارد،  تماتم تلاش‌ خود را برای از بین بردن زمینه هرگونه ثبات و صلح در سوریه به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور 48ساله روسیه در خاک سوریه خاطر نشان کرد: مسکو  به طور طبیعی به دنبال پایگاه‌هایی در دریای مدیترانه است و با توجه به نقش فعالی که در بحران سوریه داشته به دنبال نفوذ منطقه‌ای است.

انتهای پیام/

گروههای معارض سوری نشست سوچی را تحریم کردند

 

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار