از شایعه تا واقعیت/

ادعای ناسا برای اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اسلام (ص) +فیلم

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که حاکی از مستندات و دلایلی مبنی بر شیارکمربند مانندی به دور ماه است که می‌تواند معجزه شق‌القمر پیامبر (ص) را به اثبات برساند.

اثبات معجزه شق القمر پیامبر به دست دانشمندان آمریکاییبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی است که ویدئویی با عنوان اثبات معجزه شق القمر پیامبر اکرم (ص) به دست دانشمندان ناسا توسط کاربران در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است. ویدئویی که طی آن با استناد به تصاویر دریافتی از مرکز ناسا در خصوص کمربندی که دور تادور ماه را فرا گرفته تلاش شده تا دلیلی علمی برای این معجزه منتسب به پیامبر آورده شود.

برخی با مشاهده این ویدئو ایمانشان به آیات الهی هرچه بیشتر شد و برخی نیز آشکارا و پنهان به انکار آن پرداخته و این موضوع را مورد نقد قرار دادند. روایت معجزه پیامبر (ص) از این قرار است که کفار مکه شبی با هجوم به خانه پیامبر و تهدید ایشان، خواستار معجزه‌ای شدند که صدق دعوی او را اثبات کند. آنها پیامبر اکرم (ص) را تهدید کردند در صورتیکه خواسته‌شان اجابت نشود و معجزه‌ای از جانب پیامبر اکرم اتقاق نیفتد، ایشان را به قتل می‌رسانند.

به همراه کفار ساحرانی بودند که با اشراف به علم سحر و جادو، به دلیل آگاهی از این عقیده که سحر و جادو در آسمان تاثیری ندارد، از رسول خدا خواستند تا معجزه‌ای در آسمان نشانشان دهد. کفار عربستان نیز به تبعیت ازاین ادعای ساحران اصرار کردند تا پیامبر (ص) ماه را به دونیم کند. آنها با تصور اینکه این کار ممکن نیست قول دادند در صورت مشاهده این معجزه ایمان خواهند آورد.پ

به اذن خداوند این خواسته کفار به دعای پیامبر اسلام (ص) محقق  و در آن لحظه ماه به دونیم شد طوریکه نیمی از آن در جای خود ثابت مانده و نیم دیگر فاصله گرفته و به سمتی دیگر رفت. فاصله بین دو نیمه به اندازه‌ای بود که کوه نور در میان آنها قرار گرفت ؛ و اما کفار با مشاهده این صحنه نه تنها ایمان نیاوردند که حتی با انکار این واقعه بار دیگر آن را به سحر و جادو نسبت دادند و با خطاب کردن پیامبر اکرم به عنوان ساحر، مدعی شدند که رسول خدا آنها را مسحور کرده است.

ادعای ناسا برای اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اسلام (ص) +فیلم

بنا شد تا مردم دیگری جز آن چند نفر نیز مشاهده این معجزه را تایید کنند تا صدق آن ثابت شود. در نتیجه منتظر عبور مسافران و رهگذرانی شدند که از آن نزدیکی گذر می‌کردند. همه آنها هم این اتفاق را تایید کرده و گفتند که شاهد شق‌القمر بوده‌اند.

این روایت در سوره قمر در قرآن کریم مستقیما ذکر شده است؛ اقـتـربـت الـسـاعـه و انـشـق الـقـمـر
آن ساعت نزدیک آمد و ماه آسمان شکافته شد.

برخی این لحظه شکافته شدن ماه را به روز قیامت ارجاع داده‌اند و گفته‌اند منظور قرآن از این آیه اتفاقاتی است که در قیامت رخ خواهد داد که دونیم شدن ماه یکی از آنهاست. اما با توجه به زمان ماضی افعال در این آیه، رویدادی که دلالت بر آینده داشته باشد، برداشت نمی‌شود، بلکه معنای آیه حاکی از حادثه‌ای است که رخ داده است.

دلیل دیگری که منکران معجزه شق القمر پیامبر (ص) ذکر کرده‌اند آیاتی از قرآن کریم است که در آنها خداوند پیامبر اکرم (ص) را انسانی عادی و معمولی همچون سایرین معرفی کرده است، شخصی که سواد خواندن و نوشتن هم ندارد. بله این آیات صحت دارد اما دلیل واقعی آن چیست و چرا خداوند پیامبر (ص) را چنین فردی معرفی کرده است.

از آنجا که کفار عربستان به هیچ چیز ایمان نداشتند و تمام معجزات را سحر و جادو می‌پنداشتند، اگر پیامبر از سواد کافی برخوردار بود معجزه نزول قرآن را هم چون باقی اتفاقات سحر و جادو قلمداد می‌کردند و آیات آن را شعرهایی می پنداشتند که پیامبر از خود سروده است، لذا حتما می‌باید این آیات از جانب شخصی ذکر می‌شد که هیچ سوادی ندارد تا دلیل محکمتری برای منکرانش باشد. و اینکه مردم با کسی که هم جنس خودشان است ارتباط بهتری برقرار کرده و هدایت می‌شوند. برخی از محتوای این آیه به نفع خود سود برده و مدعی شده‌اند به دلیل آنکه پیامبر از جنس مردم بوده و یک انسان عادی و معمولی است، پس قادر به انجام چنین معجزاتی نخواهد بود.

شاید در نگاه اول این استدلال منطقی به نظر بیاید اما نکته اینجاست که هیچ کجا گفته نشده است که این کار به دست پیامبر انجام شده بلکه به دعای پیامبر و از جانب خداوند متعال چنین واقعه عظیمی رخ داده است. یعنی اراده پیامبر در طول اراده خداوندی و به اذن اوست. اما از آنجا که این اتفاق به خواست رسول الله از خداوند و در پی تهدید کفار عربستان رخ داده است، به پیامبر انتساب داده شده و از معجزات ایشان محسوب می‌شود. در راستای اراده خداوند هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد.

ادعای ناسا برای اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اسلام (ص) +فیلم

و اما درباره کلیپ منتشر شده هم باید گفت دقیقا همان توجیهی که درباره نقض آیه قرآن آورده شده در مورد ناسا هم ذکر شده است. در پی برنامه‌ای تلویزیونی در آمریکا با محوریت فقر اجتماعی ، سه تن  از فضانوردان ناسا به عنوان مهمان برنامه، مورد هجمه سوالی مجری قرار گرفتند.

این فرد با اشاره به آمار فقر در جامعه از فضانوردان پرسید با وجود این حجم از فقر حاکم بر فضای جامعه، آیا شما با صرف هزینه‌های میلیاردی به فضا سفر کردید که تنها پرچم کشور را بر سطح ماه برافرازید و بازگردید؟؟!! این فضانوردان در پاسخ به این سوال گفتند آنها برای انجام یک سری تحقیقات و آزمایش‌ها بر روی عمق ماه به فضا رفته‌اند که حین مطالعه و تحقیق متوجه شیار و شکاف عجیبی بر سطح ماه شدند که دور تا دور آن را همچون کمربندی فرا گرفته بود، گویی این کره قبلا یکبار از هم جدا شده و مجددا به هم متصل شده باشد. درک این واقعه برای مسلمانانی که با مطالعه قرآن به خداوند ایمان آورده‌اند، کار سختی نیست، چه بسا ادعای ناسا را هم معجزه دیگری از جانب خداوند برای منکران نبوت عصر حاضر می‌دانند.

ادعای ناسا برای اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اسلام (ص) +فیلم

همانطور که گفته شد برخورد منکران با ادعای ناسا نیز دقیقا مشابه همان رفتاری است که در مقابل آثار قرآن بوده است. افراد با ادعای اینکه ناسا هیچ کجا سخنی از ارتباط میان این شکاف با معجزه پیامبر نیاورده، این سند را هم رد کردند. بله باز هم ظاهر امر همین را نشان می‌دهد اما پاسخ این ادعا هم همانی است که قبل تر گفته شد، ناسا از معجزه پیامبر (ص) چیزی نگفته اما از اعجاب این پدیده و عدم تطابق آن با یافته‌های علمی بسیار گفته است.

سه فضانوردی که به ماه سفر کرده بودند این واقعه را پدیده‌ای عجیب و خارق‌العاده عنوان  و اعتراف کردند تاکنون چیزی مشابه آن را ندیده بودند.

معجزات قرآن پیش از این نیز توسط دانشمندان در زمینه‌های مختلف اثبات شده است و شاید به جرأت می‌توان گفت دانشمندان بیش از سایر افراد به عظمت و قدرت خداوندی ایمان دارند چرا که با تحقیق و دلیل به درستی آنها پی برده‌اند.

انکار حقایق در مورد بعضی اشخاص دقیقا مصداق این ضرب‌المثل است: " کسی را که خواب است می‌توان بیدار کرد، اما آنکه خود را به خواب زده نه.."

همانطور که در زمان پیامبر اکرم (ص) کفار حتی با وجود چنین معجزه‌ای باز هم ایمان نیاوردند و به کفر و عناد علیه پیامبر (ص) و دین اسلام ادامه دادند، در عصر حاضر هم عده‌ای هستند که شق‌القمر که هیچ، حتی اگر تمام قرآن هم آیه به آیه برایشان ثابت شود، باز هم تغییر مسیر نداده و به  بیراهه خود ادامه می‌دهند.  

ویدئوی زیر همان کلیپی است که در این باره در فضای مجازی منتشر شده است. حال شما با مشاهده آن قضاوت کنید که ایا ادعای ناسا صحت دارد یا خیر...

گزارش از مهدیا جوهرپور

انتهای پیام/

 اثبات معجزه شق‌القمر پیامبر اکرم (ص) به دست دانشمندان ناسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سقراطی
۰۲:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
حالا فقط اثبات خدا میخواهم بگم یک دیرینه شناس هستم فسیل دایناسور دو زیست میلیون ساله نزدیک کویر می زیست و گل آلود بالا۵هزارساله شاید نشان فرود نوح نزدیک خلیج فارس دیدم.حالافرصت نیست باید تو کلاس در موردش حرف زد همچنین میشه در مورد آیات بعد فوران آب طوفان نوح شاید بامثلث برمودا موازی بوده.ولی دوستم گفت۱زمان قدرت تصرف دارد وقتیکه ماه یک دهم بوده برده۲ماه را مثل اینکه با دوربین میبینی ده برابر نموده فقط بیابان حجاز دیدش۳مواردی بعدصداش در میاددرسفربه ماه لذاشیارهادرحدماه اولیه روی ماه شیارا قدیمی بظاهر شاید با نمونه برداری جدیدباشدبرای اینا که از دایناسورها چندین میلیون ساله تحقیقات ایناست شایدراحته شاید علت گفتگو درباره اش همین است۴اینهاراکه می‌بینی (همین حال شاید)درشکند وتلخ است قبولش روز حساب ازاین تلخ تر ولی دیگر ثابت و مجبورند بقبول نمودن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۲
در زمان حضرت موسی عصا اژدها شد و سحر ساحران را بلعید خیلی ایمان نیاوردند عذاب هایی بر قوم فرعون نازل شد هردفعه گفتند اگر این بلا دفع شود ایمان می آوریم ولی نیاوردند تااینکه در دریا غرق شدند. حالا این همه معجزات در قرآن هست این یکی را قبول ندارید بروید سر ده ها و صدها معجزه دیگر. ولی متاسفانه برخی " فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا"
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی اسدی
۰۱:۳۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
ماه انشقاق معجزه
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی اسدی
۰۱:۳۲ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
ماه انشقاق معجزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
ناسا تحت نفوذ ایران در خدمت ادعاهای غیرقابل اثبات عمل میکند. معجزاتی که پیامبران در عصر جهالت بشریت بعنوان برهان حقانیت رسالت خود ارائه کردند، با سطح دانش کهکشانی و معجزه اسای کنونی بشر اگر مردود نشوند، جذابیت ایمان ساز نخواهند داشت لذا حکومت ایران سعی دارد از طریق اقشار بیسواد و بیگانه به حقایق شگفت انگیز علم که دین را به چالش میکشد، اهداف خود را بر سیاست تطمیع و تامین و تسلیم و وابسته کردن زندگی افراد بعنوان اهرم فشار متمرکز کند. دین برخلاف ظاهر پرابهت و جذاب و امیدوارکننده اش که تبلیغات کاذب و تاثیر القائی جمعیت در مراسم مذهبی نمازهای جمعه و حج و جهاد انرا به باور محکم با تعصبات شدید تبدیل کرده. حکومت دینی ایران ثابت کرد اسلام حکومتی زمان غیبت بی محتوی تر و خطرناکتر از انست که به ان اعتماد و زندگی را بر ان بنا کرد. حکومت اسلام ناب متخصصان ایرانی موجب شد که افراد فرصت طلب فاقد معرفت و لیاقت به پست پول رسیده و در هیاهوی دفاع از حکومت و انقلابیگری ضمن منافع افراد ذکر شده، از عدالت و انسانیت اثری وجود نداشته و چهره کریه از اسلام ترسیم کنند.
France
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
سلام دوستان،من یه سوالی هست ازبچگی ذهنم رودرگیرکرده لطفا اگه علمش رو داره راهنماییم کنه،میگن توی خاورمیانه ۱۲۴ هزار پیامبرنازل شده،خب یعنی ژاپن،چین که با اون همه جمعیت که ۱۴۰۰سال پیش هم قطعا جمعیتش توی دنیا بیشترین بوده،قاره آمریکا شمالی،آمریکاجنوبی و اقیانوسیه احتمالابه پیامبراحتیاجی نداشتن؟و یا چون اونجا نفت و گازو منابع طبیعی مثل خاورمیانه نداشتن به پیامبرو دین احتیاجی نداشتن؟
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۰:۳۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
آیا متن ام دریافت کردید
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۰:۲۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
ادامه ویدیو رو هم بزارید . بقول کلام الهی ؛ که اگر فرشته هم بیاید مردمان کفار عیب‌جو ایمان نخواهند آورد و انکار میکنند ! حالا چه علم و علوم تجربی به علم الهی و معجزات دینی برسد و ثابت کند آن معجزه ی روایت تاریخ دینی پیامبران الهی را
چه علوم تجربی نرسد فعلا به آن نکته معجزات پیامبران الهی تاریخی.
خداروشکر خدا خواسته این شکاف شمس القمر باشد برای مردمان آخر الزمان .... تا آوازه محمد ص و خاتم النبیاء برای ۹ میلیارد انسان عصر کنونی حجت باشد و از خرافات و دینها و آداب انحرافی زندگی خارج و روو به خدای یکتا الله و روو به سیره رسول الله و اهل بیت کنند تا خیر دنیا و آخرت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
خیلی خنده داره که عده ای این حرف هارو باور میکنن. عجیب نیست اگه واقعیت رو میدیدن وضعیت کشور این نبود. یعنی قادر به سرچ هم نیستن؟ آخه ماه گرفتگی میشد کل تاریخ نویسان جهان ازش میگفتن. بعدش ماه دو نیم بشه و هیچ تاریخ نویس غیر مسلمانی همچین حرفی نزنه . و حتی هیچ دانشمندی هم تایید نکرده. دانشمندان ناسا ترک‌های پوستهٔ ماه را مربوط به کوچک شدن ماه بر اثر سرد شدن آن در طول زمان می‌دانند. آن‌ها معتقدند در گذشتهٔ نه‌چندان دورِ زمین‌شناسی، ماه به‌طور سراسری کوچک شده‌است. در نتیجهٔ این مسئله، ترک‌های پراکنده‌ای که گاهی طول آن‌ها به چند مایل می‌رسد، در سطح ماه پدید آمده‌است.
Iran (Islamic Republic of)
sara
۲۱:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
داداش برو چند تا کتاب بخون بعد بگو هیچ دانشمند غیر مسلمونی تایید نکرده اصن گیرم هم که نکرده باشه دیگه مگه دانشمند تر از خدا هم هست؟ خدا تو کتاب خودش گفته
Germany
فقط
۰۲:۰۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
سلام دوستان واقعان راست میگن تاحبیب نخوادکارطبیب نیست خداوندبه این بزرگی ومهربانی که هرچه برای ماخلق کرده تامابتونیم قشنگ زندگی کنیم وپیامبرانی فرستاده تاراهنمای ماباشندراچطورردمیکندمگه پیامبران کاراشتباه خواستندجزهیرخواهی ما
که ردمیکنیدوجودخودت رانگاه کن اون جفت که خداوندبرای ماخلق کرده واینهمه نظم وترتیب رافکرکن به خداوندوپیامبرانش ایمان می‌آوری
بله این دنیامحل امتحان من وتواست خداوندوعده بهشت داده چون خودش گفته بایدبدون دیدمنوقبول کنی تابه تکامل برسی برای خداوند
کاری ندارن یک مورچه رابفرست تاتوهدایت شوی ولی بعدفایده ای نداری اینجوری خداوندباماعشق بازی می‌کنه هرکسی دنبالش باشه هدایتش می‌کنه التماس تفکر
Switzerland
nahro
۰۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
استعمارگران با تایید ادعاهای قرآن به معجزه سازی آنها کمک میکنند...همه ی آنها دروغه برای اینکه یک میلیارد مردم جهان در فقر فکری و فلاکت و خرافات باقی بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۲
فقط علم علم علم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آخه یه چیز بگید که بگنجه! فیلمی از اون فضا نوردان که چنین گفتند منتشر نکردید . هنچنین تصا یری که نشان داده شد از کره ماه نیود. همچنین چنین شیارهایی با طول کم شاید وجود داشته باشه ولی نه کل ماه. عمرشون هم در حد میلیون ساله نه ۱۴۰۰ سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارو شاکر هستم بخاطر این دین زیبا واین که قلب مارو انقد نرم قرار داده واسه پذیرش دین خدایا شکرت صدای قدمهای امام زمان شنیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
Fardind69
۱۷:۰۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
جالبه که این مقاله برای چند سال قبل هست و هنوز نظرات ادامه داره .
ولی نکته ای که جالبه اینه که نظرات چند سال قبل بیشتر به سادگی پذیرفتن و عنادی نداشتن ولی هر چه نظرات به زمان حال نزدیک شده به خاطر گسترش فضای مجازی و ماهواره و ... هم موافقان أگاه تر و با دلایل بهتری صحبت کردن و هم مخالفان عنادشون بیشتر شده !
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۵:۴۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام دوستان. باید بگم که بعضی از معجزات فقط برای مردم اون زمان بوده و بعضی معجزات هم برای همه زمان ها.. اونی که میگه ۱۴۰۰ سال دروغ گفتیم. اگه راست میگی بگو ببینم قبل از ۱۴۰۰ سال پیش تمام مردم فکر نمیکردن زمین یکدست صاف نه کروی ولی خدا در قران گفت زمین کروی و دانشمندان با علم امروزی فهمیدن که خدا درست میگه یا در جایی دیگه اومده که اسمان رو همچون سقفی برای شما بنا کردیم بی ستون، منظور همون لایه ازون هست که نمیذاره پرتو های فرا بنفش به زمین برسه دقیقا مثل یک سقف که نمیزاره بارون و برف بیاد تو خونه. یا خداوند در قران گفته(و ما ادراک الکوکب) و تو چه میدانی کوکب چیست. و خداوند در ادامه گفته که کوکب ستاره ایست که با چشم دیده نمیشه و همچیز رو در خود فرو میبره و میبلعه و حتی نور هم از اون عبور نمیکنه. با علم امروزی دانشمندان فهمیدن منظور از ستاره کوکب همون ساهچاله است. در قران معجزات بسیاری هست که تمام علم رو زیر سوال میبره. برید تو اینترنت سرچ کنید نظر دانشمندان درباره قران. ببینید چی گفتن. راستی اینو هم بگم که در قران اومده که: تو فکر میکنی کوه ها ثابتن اما غافل از اینکه اونها مثل ابرها همیشه در حرکتن. با علم امروزی دانشمندان گفتن که منظور ایه چرخش زمین هست. با اینکه مردم اونموقعه فکر میکردن زمین کاملا بی حرکته.. قران هیچگاه دروغ نگفته این شمایید که تحقیق نمیکنید و قران رو نمیخونید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
دو نوع معجزه هست
اول معجزه ای که برای مردم آن زمان وجود داشت
دوم معجزه ای که برای آن زمان و اکنون قابل مشاهده و منتقی باشه
این معجزه(شق القمر) معجزه ای برای تقریبا زمان ۱۴۰۰ سال پیش است
معجزاتی که هنوز واقع اند میتوان به دو اقیانوس اشاره کرد و کتاب های آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۶ تير ۱۴۰۱
کسی را که خواب است راحت میتوان بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده هرگز انگار مرده است
Iraq
رضا
۱۷:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
من آدم مذهبی هستم اما این کلیپ بی سند هست اگه میشه کلیپ اصلی اون دانشمندان رو پیدا کنید و منتشر کنید این هیچ سندی نداره از یک خبرگزاری رسمی چنین چیزی بعیده
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۴:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
شاید این صرفا یک خطای دید در آن قسمت از عربستان بوده و خدا هم خواسته فقط پیامبرشو ثابت کنه یا مثلاً مسیح که مرده رو زنده کرده در اون دوران علم خاصی وجود نداشته شاید صرفا اون فرد اصلا نمرده باشه و کمایی چیزی رفته باشه هدف اثبات شدن پیامبرا برای مردم کم فهم اون دوران بوده نه صرفا یه اتفاق عجیب غریب نمی‌دونم قبول دارید یا نه
Switzerland
سعید
۱۶:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
براستی ک دروغ سلاح خفنی برای مومنان است
ای مردم ناحسابی از پشت کوه اومدید یا همان مردمان ساده لوح هزاران سال پیش هستید همین ها مارو کرده جهان سوم این چرتو پرتا و عکس های فتوشاپی احمقانه چیه عکسی از یک پستی و بلندی ماه گذاشتید میگید ماه دو نیم شده خخخخ ناسا ک تو سایت خودش همچین چیزیو زد کرده حماقت تاکجا یکم برید از منابع تحقیق کنید نه این چرتوپرتا
United States of America
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چرا عین ادعای ناسا را منتشر نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزام
۱۷:۴۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سبحان الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
با سلام
از نظر من معجزه ، پدیده هایی است علمی که بشر در زمان اتفاق آنها از درکش عاجز است مانند دیدن پرواز انسان در چند سال گذشته
به نظر این امر را خدا اینگونه تدبیر می‌کند که انسان بطور علمی بتواند انرا اثبات کند
اینکه معجزه یک امر علمی است نافی قدرت خدا و گفته ها و اجازه‌ای پیامبران نیست ، بلکه حکایت از آن دارد که خداوند عر کاری را که در جهان انجام می‌دهد و خلق می‌کند، بر روی حساب و کتابی دقیق می آفریند
منتهی برخی از انسانها به لحاظ اعطای اختیار و نفس از طرف خداوند که در وجود همه قرار دارد ، به بهانه علمی بودن و ... مجددا انرا نفی تا بتوانند نظرات و عقاید خودشان را تحمیل و یا در بوجود آمدن دنیا توسط چیزی به نام پروردگار و مهمتر دستورات وی به عوان راه سعادت و وجود معاد به عنوان عقوبت انسانها را نفی نمایند ....
در حالیکه اتفاقا علمی بودن معجزات دقیقا بهترین بهانه برای اثبات وجود خدا و ارسال دستورات تحت عنوان دین برای سعادت دنیا و وجود آخرت است
هر چند از نظر من ، انجام کار توسط خدا که بر اساس علمی نباشد و واقعا به معنی کامل و انتظار از معجزه بصورتی عملی غیر علمی که بیشتر به جادو شبیه باشد ... از خدا بعید نیست
اما به نظر تقدیر در این است که هر آنچه وجود دارد بگونه ای است که‌ انسان پی به وجود خالقی دانا ببرد که بی دلیل و حساب و کتاب کتری را انجام نمی‌دهد
و این علم است که برای توجیه و اثبات حقایق موجود ناقص است نه اینکه حقایق و پدیده ها اوهام و خیال و جادو و ... باشند
در انتها علم موجود نسبت به آنچه که وجود دارد
شاید به اندازه یک دانه گندم نسبت به سیلوی گندم پیشرفت نموده باشد
بنابر این ، نتیجه اینکه در این دنیای با حساب و کتاب که پیغمبران دستورات الهی را به بشر ابلاغ نموده اند
اگر انسان قصد پیشرفت و توسعه و آرامش و آسایش و رفاه و .... را داشته باشد ، این قوانین و دستورات بهترین و رفرنس آن است
در غیر اینصورت
اگر خودش می‌خواهد به آن برسد ، آزمون و خطا خواهد بود
و اگر قصد خلاف انجام آنها را داشته باشد ، برای خود و دیگران مشکل ساز خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سبحان الله
Iran (Islamic Republic of)
شمسه
۰۰:۳۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
اینم لینک خبری که ادعای ناسا مبنی بر فرود انسان روی کره ماه رو رد کردید
Iran (Islamic Republic of)
شمسه
۰۰:۳۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
شما در یه گزارشی قدم گذاشتن انسان روی ماه رو رد کردید بعد اینجا برای اثبات شق القمر اونو تأیید میکنید بالاخره چی؟
انسان تونسته بره ماه یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۴۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
اصلا ناسا همیچین چیزی نگفته فقط یک بر خورد بر روی قمر ماه هست که این برخورد میشه توی مریخ هم دید این شکاف به دور ماه نیست و فقط یک قسمت کوچک ماه اینطور هست
Iran (Islamic Republic of)
حجامی
۱۸:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام میشه سایت ناسا اونجایی که این مسئله دو نیم شدن کره ماه رو به اثبات رسونده رو برام بفرستید ؟
سپاس و خسته نباشید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
مبهم کاری اساس شایعه و دروغ است پس بدنبال شفافیت نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۲:۴۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ببین ادمی که کافرباشه ذاتش خراب باشه همه چیونادیده میگیره خوب حیون اصلاتوفک کن دروغ شماهای که میگین دروغ ازهمون نسل کفارهسین که ذاتتون همیشع خرابه ودیگرانو به ظلمو سمت دعوت میکنید حتی اگرخداهم وجود نداشته باشه نباید گناه کرد تف شرفتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
شماها‌فقط‌بلدید‌فحش‌بدید‌وب‌زورمتوسل‌بشویدازنظرعقلی‌درجهالت‌باشین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظرات همه رو می‌خوندم ...دوستان عقل گرا ... برهان شرط بندی پاسکال رو تو ویکی‌پدیا حتما بخونید .... میشه اینجوری گفت فرض رو بر این بگیرید که همه این معجزه درسته پس ایمان تون قوی تر میشه و چیزی از دست نمی دید بلکه چیزهای خوبی هم بدست می آورید! خب حالا فرض رو بگیرید این معجزه نبوده و درست نیست و ... اگه بعدا در آینده یا دنیای دیگه بفهمید درست بوده، شما باختید ! خیلی چیزها از دست دادید مهمترین کار مای تاثیر بد بی اعتقادی شما بر دیگران ،! پس عاقل میگه ایمان داشته باشید ! تا ضرر نکنید .
Germany
امید
۱۸:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
نه عزیز جان اگه خدا همون خدای عادل باشه خیر ما نباختیم. چون بر طبق وسع عقلیمون به این نتیجه رسیدیم که چنین چیزی شدنی نیست. اگه خدا یک موجودی مشابه جباران تاریخ باشه بله اونوقت ما باختیم. شما هم برید استدلال راسل رو بخونید که تقریبا چنین چیزی رو گفته... مفهموم کافر هم در قرآن از دیدگاه مراجع تقلید و مفسرین یعنی کسانی که به این نتیجه عقلی برسند که چیزی درسته اما به علت مسایل دیگر کتمان کننده ی برداشت عقلیشون باشند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
امیدوارم ثبت بشه
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۷:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس چرا در تاریخ و کتب هیچ یک از کشورهای دیگه به همچین چیزی اشاره نشده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۲۰:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
البته فقط حجاز و اطرافش میتونسن ماه رو توی این موقعیت ببینن نه کل جهان
بعد توی همین منطقه محدود برای کمتر از دقیقه رخ داده است
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین خلیلی
۲۳:۰۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
چرا در تاریخ امریکا جنوبی و درتاریخ هند و در تاریخ کشور های اروپایی یافت می شود می توانید برید کتاب رو مطالعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجیبه مگه ماه جهانی نبوده ... پس چرا در تاریخ کشورهای دیگر این قضیه نصف شدن ماه ثبت نشده ایا ندیده اند یا برایشان مهم نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
farid
۱۶:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام. دوستان خوبم. عقل اگر با مطالعه و تحقیق بارور بشه به حقایق نزدیک میشه. ولی بدون مطالعه هیچ عقلی نمیتونه ارزیابی درستی از موضوعی ارائه بده. فقط نشستن و فکر کردن کار عقلانی نیست. تحقیق و مطاله و بررسی است که عقل رو بارور میکنه. نصف جهان در لحظه اتقاق شق القمر که روز بوده و قادر به مشاهده نبودند. کل اتفاق دقایقی بیش نبود. در تاریخ ثبت شده کسانی که خواستار ان بودند که پیامبر ماه رو به نیم تقسیم کند و شاهد اتفاق بودند گفتند مارو سحر کرده پیامبر. صبر کنیم مسافرانی از راه برسند و این خبر رو تائید کنند. وقتی مسافرانی وارد مکه شدند این اتفاق را رویت کرده بودند تصدیق کردند و قضیه حل شد. تهدید جان پیامبر هم منتفی گردید. یعنی برای بانیان جل شد. امروز هم فیلم ناسا حاکی از این اتفاق است بدون تاکید بر معجزه پیامبر. انکار ان چه چیزی را حل میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لینک مقاله ناسا رو بفرستید ببینم ،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام
باید بگویم که ناسا به هیچ وجه شق القمر را تایید نکرده و این شیار هم یکی از دره های ماه هست که زیاد هستن. این یکی تا اونجا که من میدونم بزرگترینشونه و به طول ۳۰۰ کیلومتر هستش.
Iran (Islamic Republic of)
یک مسلمان
۱۴:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
بله من حرف قرآن رو قبول دارم
بعضی ها میگن ناسا تکذیب کرده
خب این طبیعیه چون وقتی میبینن آبروی خودشون میره باید تکذیب کنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آبروی اونا چرا در خطره ؟!!!! :) آبروی شما رفته که 1400 دروغ گقتید، چرا کسی ندیده ؟ بنویس ان تو کتابهای تاریخ ، دریغ از یک خط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام ، ناسا اینو تایید کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
من ایمان دارم بخدا یگانه من ایمان دارم به معجزه
الهی ولی یه چیزی میخوام بگم من قبول دارم پیامبر ص
به خدا گفت که ماه را بشکافت همون خدایی که قادر به هر کاری است من قبول دارم که خدا ماه را به درخواست پیامبر شکافت ولی خدا اگه قدرت به این بزرگی که دارد ماه را بشکافت پس خدا قدر این را هم دارد که ماه را به شکل اولش برگرداند
گفته شده ماه دو قسمت شده ولی ماه که 300متر یا 300کیلومتر که نیست که شما میگوید بر روی ماه شیار 300متر وجود دارد یا 300کیلومتر
Netherlands (Kingdom of the)
علی
۱۷:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
دوستان لطفاً به این بخش از این آیات بیشتر توجه کنید . والعصر (۱) إن الإنسان لفی خسر (۲)«« إلا الذین آمنوا»» و عملو الصالحات و تواصو باالحق و تواصو باالصبر (۳)
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۰۰:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام بر رسول الله، عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۲۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام ...اقا شما درباره جسد فرعون چی میگی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
h.r.f
۰۹:۴۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من خودم دیدم این رو روی ماه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
عرض سلام
باید اینو بگم ک دلایلیم واسه رد کردن سفر به ماه داریم که آدم را متعجب میکند و در این فیلم هم پیداست که پرچم آمریکا کنار فضانورد با باد تکان میخورد. و یا عکس پرچم امریکا روی زمینه که با چسب چسبانده اند چگونه در ان دمای ماه این چسب دوام اورده و راجب رقابت شوروی و امریکا برای سفر به ماه تحقیق کنید و جالبه بدانید بعد از ان سفر به ماه دیگر انسان ها به ماه نرفتند و همان پنجاه و چند سال پیش این اتفاق افتاد لطفا تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۱:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
از سایت خبرنگاران جوان جای تعجب دارد که بدون تحقیق و واکاوی چنین مقاله ای را بنویسید.. من تمام سایت های خارجی و حتی ناسا را مطالعه کردم و هیچ ادعایی در خصوص اطهارات فصانوردان و ناسا پیدا نکردم بهتر نیست منبع و سایت را هم اعلام کنید.. در صورتی که این خط بطول 300 کیلومتر بیشتر نیست..
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
دل چو از پیر خرد نقل معانی میکند
عشق ميگفت به شرح آنچه برو مشکل بود
و
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی
عشق داند که در این دایره سرگردان
خیلی مسایل هست که علم جوابی براش نداره در ضمن
تا نباشی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۹:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام. من به خدا و پیامبر ایمان دارم. درسته که این معجزه توی قرآن ذکر شده اما اگر فردی غیر مسلمون بخاد در این مورد اطمینان حاصل کنه باید چیکار کنه. به دو دلیل این معجزه قابل رده:
1.گفته شده این شیار ها بدلیل سرد شدن و کوچک شدن ماه هست.
2.این شیار ها فقط 300 متره.
خب با وجود این مدارک چطور میشه گفت که این معجزه واقعا در زمان پیامبر رخ داده. چرا در اون زمان هیچ منجمی اون در موردش ننوشته و هیچ مدرک علمی- تاریخی در مورد ش نوشته نشده. بی صبرانه منتظر جواب هستم. لطفا هرکس یک جواب قانع کننده( برای مسلمون و غیر مسلمون) داره بگه. ممنون میشم و با تشکر از اطلاعات خوبتون.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
هیچ مدرکی مبنی بر دونیم شدن کره‌ی ماه وجود نداره، در هیچ منبع تاریخی هم این موضوع ذکر نشده
Iran (Islamic Republic of)
نجار
۲۱:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
خداوند به خاطر عظمتش شفاعت رسولش را نصیبمان کند
ان شاالله.....
Mauritius
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من به هر چی قرآن گفته ایمان دارم%
ولی ملحیدین گفته های نا سا رد می کنند.
می گویند این فقط در سایت های اسلام است
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۶:۵۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
عالی بودااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خدا رو شششکر الهی العفوو
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
اگر به ایه یک تا سه سوره قمر نگاه کنید میفهمید که مربوط به گذشته است نه قیامت
این همه معجزات درتاریخ اتفاق افتاده که اثارش هم در قران امده هم پژوهشگران کشف کردن مثل کتیبه سلیمان که ان حضرت به پنج تن توسل میکرده که در موزه واتیکان در روم است برای کافران متاسفم که قدرت خدا رو کوچک می پندارن
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
اون پروفسورهایی که به دلیل مشکلات خصوصی با خدا وپیامبر جنگ دارن برن تحقیق کنن اقایان بیسواد هزاران معجزه در قران امده مثل معجزات عددی قران مثل معجزاتی که اتفاقات اینده رو گفته برای مثال در سوره توبه ایه صدوهشت وصدونه در مورد حادثه یازده سپتامبر امده اسم خیابان جرف هار تعداد طبقات ماه حادثه روز حادثه قرن حادثه وحتی سال حادثه تعداد حروف سوره توبه تا این ایات ۲۰۰۱حرف است درسوره قمر اشاره تا ایه ۳را بخان اقای دکتر بعدش متوجه میشی که این معجزه اتفاق افتاده وکافران ایمان نیاوردن پس مربوط به اینده نیست معجزه یعنی چه یعنی برای بیداری مردم خدا دعای پیامبرش را اجابت میکند شما که باور نمیکنید مثل ابوجهل کافر هستید وانشاالله با اونا محشور میشید
Saudi Arabia
دانیال
۱۹:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا بزرگتر از آن است که به وصف آید . کافیست بگوید باش ؛ پس میشود . معجزه کاری به ظاهر غیر ممکن است که به اذن خداوند عزوجل و توسط بندگان و فرستادگان او انجام میشود.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا خانم
۱۳:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
من با تمام وجود به این معجزه ایمان دارم . و روزی خواهد رسید که موعود خواهد آمد که خود نمونه یک معجزه است و آن وقت است که کفار کور دل هیچ چاره ای جز قبول و دیدن حقیقت نخواهند داشت. او خواهد آمد و با دل ها همان خواهد کرد که پیامبر معجزه کرد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و درود،
بدیوسیله و از این طریق توجه خوانندگان عزیز را به دوجمله زیر عطف می نمایم :
اول : هیچ معجزه و اتفاقی خارج از چهارچوب قوانین طبیعت و زنجیره علت و معلول رخ نمی دهد!
دوم : هیچ معجزه و اتفاقی خارج از چارچوب تصمیمات و خواست خداوند صورت نمی پذیرد!
با اندکی ملاحظه و تامل متوجه میشویم که این دوجمله ؛ " اولی علمی و دومی دینی " هر دو یک حقیقت و واقعیت را بیان میکنند و هیچ ضد و نقیض و مخالفتی با هم ندارند و اختلاف بین خود انسان هاست که دارای مقاصد و نیت ها و انگیزه ها و منافع و فرهنگ و تمدن های مختلفی می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
من که به خدا ایمان دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۳:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
من که اطمینان دادم واقعیه... ناسا و هرکس دیگه هرچیزیدبگن قرآن حقیقت درست رو گفته و ۱۰۰ درصد واقعیه
Germany
محمد علی
۲۳:۰۴ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
طبق عقیده شیعیان پیامبر به تمامی زبانها میتوانسته بنویسه و بخواند و این را امام جواد علیه السلام فرموده است و این حدیث قدسی اتهام بی سوادی بر ایشان را از بین میبرد همچنین چطور ممکن است یک بی سواد بخواهد کتابی را اموزش بدهد


مرحوم شیخ صدوق (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) در معانی الاخبار می‌نویسد:
عن جعفر بن محمد الصوفی قال: سالت ابا جعفر محمد بن علی الرضا (علیهم‌السّلام) فقلت: یا ابن رسول الله لم سمی النبی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) الامی؟ فقال: ما یقول الناس قلت: یزعمون انه سمی الامی لانه لم یکتب. فقال (علیه‌السّلام): کذبوا، علیهم لعنة الله، انی ذلک والله (عزّوجلّ) یقول فی محکم کتابه: " هو الذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته ویزیکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمة " فکیف کان یعلمهم ما لا یحسن والله لقد کان رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یقرء ویکتب باثنین وسبعین - او قال، بثلاثة وسبعین - لسانا وانما سمی الامی لانه کان من اهل مکة ومکة من امهات القری، وذلک قول الله (عزّوجلّ) " لتنذر‌ام القری ومن حولها ".

از امام جواد (علیه‌السّلام) سؤال کردند:
‌ای فرزند رسول خدا! چرا به پیامبر اسلام «امی» می‌گفتند؟ حضرت سؤال کرد: " مردم (مخالفین شیعه) چه می‌گویند؟ گفتند: مردم فکر می‌کنند که آن حضرت به این خاطر امی نامیده شده بود؛ چون نمی‌توانست بنویسد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Afghanistan
komail
۰۹:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۷
اگر ماه دو نیم شده و ناسا این را به اثبات رسانده پس چطور ممکن است که دو باره یکجای شود در حالیکه فزیک می گوید که اگر در ماه چیزی پراکنده شود توته توته یا به طور کلی از بین میرود و یا نزدیک نمی شود به دیگر و جاذبه هم در کار نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دادا مثل اینکه نگرفتی معجزست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ناسا میخواد قبول کنه یا میخواد قبول نکنه ولی وقتی تو قرآن اومده اصلا شکی در این معجزه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
داداش اگه قرآن رو کامل بخونی متوجه میشی که منظور آیه یکم سوره قمر، از هم شکافتن ماه در روز قیامته و نه شق القمر،عکس های منتشر شده در این فیلم هم مربوط به انسلادوس قمره زحله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ناشناس 17:09
ماه شکافته شد...
شد ماضی می باشد
Saudi Arabia
حسین
۲۰:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام
شق القمر حقیقت داره ولی کسی تا حالا پا روی ماه نذاشته
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۳:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
چرا مطالعه نمیکنید . دادا رو هوا حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
فبنغبنلغل
۰۶:۴۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
صبح بخیر
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
خیلی جالبه خیلی خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
مگه تو زمان موسی مصر تو اوج پیشترفت نبود؟دریا رو براشون شکافت... پیامبر هم ماه رو شکافته...هر دو معجزه الهی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
کسانیکه ایمان می آورند بدون معجزه هم ایمان می آورند
Iran (Islamic Republic of)
متین عسکری
۱۹:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
اثبات حقانیت و نبوت از طریق یک مدعا و معجزه اثبات میشه ... ادم بی دلیل و مدرک ایمان نمیاره و اگرم یکی بگه ایمان اوردم در لفظه ن در عمل. ایمان و اعتقاد قلبی هم از طریق یک مدرک معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
معجزه باعث اسمانی شدن جایگاه پیامبران میشود و الا کسی با داشتن علم و معرفت، مقدس نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
و همچنان این داستان ادامه دارد...
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۰:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۷
البته طول این شکاف تنها 300 متر هست چیزی که ناسا رسما اعلام کرد و نه کمربندی به دور ماه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۵:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
شق‌القمر معجزه پیامبر اسلام با استناد به تحقیقات ناسا واقعیت ندارد:

واقعیت چیست؟

1. یکی از عکس‌های استفاده شده در این شایعات مربوط به گسل معروف “سن آندریاس” در امریکاست و ارتباطی با ماه ندارد!

2. شیارهای روی ماه اولین بار ۲۰۰ سال پیش با یک تلسکوپ کوچک در سرتاسر این سیاره مشاهده شدند. نام علمی این شیار، Ariadaeus Rille است. برخلاف آنچه که گفته می‌شود، این شیار به صورت کمربندی دور تا دور ماه را فرا نگرفته، بلکه طول آن تنها ۳۰۰ کیلومتر است(قطر ماه ۳,۴۷۶ کیلومتر است) و از پیدایش آن نیز میلیون‌ها سال میگذرد نه ۱۴۰۰ سال.

3. هیچگونه شیاری که سرتاسر ماه را فرا گرفته باشد، روی ماه وجود ندارد

4. بسیاری منبع این شایعه را دکتر پیدکوک رئیس حزب اسلامی بریتانیا می دانند

5. یکی از دانشمندان “انستیتو تحقیقات ماه ناسا” به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه گفته است:

“پیشنهاد میکنم هرچیزی که در اینترنت می خوانید باور نکنید. تنها نوشته‌هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند. هیچگونه شواهد علمی و گزارشی مبنی بر دو یا چند پاره شدن ماه و اتصال مجدد آن به هم در گذشته وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
شما دقيقاً متن ويكي پديا رو كپي كرديد كه اگر كمي اهل علم و تحقيق باشيد، به يقين ميرسيد كه مطالب اون مجموعه مزخرفاتي غير قابل استناد هستن. شك داريد مقاله اي علمي براي مجلات معتبر خارجي ارسال كنيد و منابع اون رو هم ويكي پديا درج كنيد. امكان قبول اون صفره. اما در مورد موضوع، بنده ارشد هوافضاي دانشگاه پلي تكنيك تهرانم و با مقالات هم زياد سر و كار دارم. حتي ناسا داده هاي ضد و نقيض زياد داره. اينكه قوي ترين ارگان فضايي دنيا هستند شكي نيست. ولي از سياسي بودن اون هم نميشه چشم پوشي كرد. يك مثال ديگه در مورد كتمان حقيقت، ديوار كعبه كه به وضوح قابل مشاهده هست. اگر موفق به ديدن شيار اون با توجه به تلاش زياد اوباش سعودي براي پوشاندن اون بشيد، خواهيد فهميد كه افرادي تلاش زياد ميكنن تا هر طور شده حقيقت رو پنهان كنن. اين سعودي ها در حد سواد و شعور خودشون با انداختن پرده و فلز كاري، آمريكا و ناسا و آژانس فضايي اروپا و بقيه بزرگواران هم اندازه بضاعت خودشون تلاش ميكنن. هر موضوعي رو به راحتي قبول يا رد نكنيد. مخصوصاً اگر منبع اون ويكي و بي بي سي و راديو فردا و اين ها باشن كه جهتگيري مثل روز روشن دارن!! اگر جمهوري اسلامي بگه شب هوا تاريكه، با هزار نوع ترفند و كارشناسان ظاهراً موجه و به شدت بيسواد و علناً جيره خوار و شهود زياد سعي در وارونه نشون دادن اون دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
چقدر خوب میشود این رفیقمون که بقول خودش ارشد هوافضاي دانشگاه پلي تكنيك تهران هستند، منایعی معتبری برای رد اینکه این حرفایی که تو ویکیپدیا نوشته میاوردن!
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۱۹:۰۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۷
داری پرت پلا میگی منظور تو یعنی خدا وجود نداره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمدرضا
۱۳:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
آره واقعا ، کاش این آقایی که ادعا می کنه ارشد هوا فضاست دلایل مستند و مدونی برای حرفاش بیاره و صرفا به فرضیه بافی های فرافکنانه بسنده نکنه. این عین جمله Brad Bailey در اون مصاحبه علمیه : در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر تقسیم شدن ماه به دو بخش یابیشتر و دوباره به هم پیوستن آن در گذشته وجود ندارد. ظاهرا بعضیا دوست دارند عقایدشون رو به زور به خورد بقیه بدن حتی اگر هیچ مدرکی دال بر درست بودن عقایدشون وجود نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۲:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام،
تمام این بحث ها و تعجب ها از آنجا ناشی میشود که عده ای قدرت لایزال الهی را نفهمیده اند و یا نمی خواهند بفهمند, اگر پذیرفتن شق القمر برای بعضی ها سخته، پس در مورد معجزات دیگری که در قرآن کریم آمده حتما" انکارشان بیشتر خواهد بود:
۱.زنده کردنِ مرده به دستِ حضرت مسیح(علیه السلام)؛
۲.تکه تکه کردنِ چهار پرنده گوناگون به دست حضرت ابراهیم(علیه السلام) و درهم ریختنِ گوشتهایشان و قرار دادنِ آن مخلوط بر سر چهار کوهِ جداگانه و فراخواندنِ پرنده ها و زنده شدنشان؛
و معجزات دیگر در قرآن و نهج البلاغه و روایات.
مولانا میفرماید:
نوح نهصد سال دعوت مینمود/ دَم به دَم انکار قومش میفزود
برای بعضی افراد، ایمان آوردن به خداوند از کوه کندن سخت تره. خدا همه ما را هدایت کند. ضمنا" در پایان, این نکته را از سایت اسلام کوئست تقدیم میکنم:
با توجه به مطالعات و اکتشافات دانشمندان فلکى: چنین چیزى نه تنها محال نیست، بلکه بارها نمونه‌هاى آن مشاهده شده است.
به‌علاوه؛ باید توجه داشت اثبات حقایق دین اسلام که به نوعی فرا طبیعی است، توسط علوم طبیعی کار آسانی نیست؛ به خصوص این‌که این علوم در جایی پیشرفت کردند که از حقایق دین اسلام دور بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
ان‌عزیزی‌ک‌ازدیوارکعبه‌گفته
این‌هم‌بدونه‌ک‌کعبه‌درزمان‌پیامبربراثرسیل‌کاملا‌تخریب‌شده‌زمانی‌ک‌ازولادت‌حضرت‌علی‌گذشته‌بوده‌ودرطول‌تاریخ‌تاامروز‌بارها‌تخریب‌شده‌ودوباره‌مرمت‌گردیده‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۹۷
اصلا گیریم ناسا هم این ویدیو را تکذیب کنه وقتی در قرآن به این موضوع اشاره شده دیگه جای شک و تردید
نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۷
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سمی
۲۰:۱۳ ۰۶ تير ۱۳۹۷
سلام.میشه واقعا کمک کنید...
یه عده سایت هستند که معتبر بودن خبرهاشونم برام واضح نیست یعنی مطمئن نیستم که سایت معتبری هستن و یا نه!
اما در اون سایت ها گفته شده که ناسا این ویدیو و این کلیپ ها و خبرهایی که چند روز درسایت ها دست به دست شده رد کرده و معتقدند که چنین چیزی امکان نداره!!میشه بگین که دقیقا جریانش چی هست؟ما باید کدوم حرف رو باور کنیم؟قطعااین درسته که اعتبار اون سایت ها برام مشخص نیست کارم رو سخت کرده ولی خوب ممکنه معتبر باشن و اما کدوم درسته؟اثبات دقیق و قطعی چیه؟
لطفا بیشتر توضیح بدین...
Netherlands (Kingdom of the)
اعتماد
۱۳:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام دوست گرامی
مهمترین سوال این هست که چطور هیچ یک از ملل دیگه در این مورد حرفی نزدند؟
اینجا هم هیچ لینکی در مورد حرف هایی که زده شده ارایه نکرده....بنابر کدوم منبع فضانوردان آمریکایی چنین حرفی زدند؟ لینک مصاحبه کجاست؟
پیامبر بدون چنین معجزه ای هم بزرگ هست
India
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
واقعا باورش سخته بزرگترین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
انشالله تمام مریضارو خدا شفا بده الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
چه زیباااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
اشهد ان لا إله إلا الله و محمد رسول الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
خداوند گوشهای آنها را ر چشمانشون را کور کرده بود تا در گمراهی مانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
انکار این حقیقت بزرگ نادانی محض هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
یعنی الان آثار معجزه شق اقمر در ماه دیده میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
واقعا معجزه بزرگی است باورش برایم سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
فتبارک الهه و احسن الخاللقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
پیامبر ص بزرگترین معجزات را به امر خداوند انجام دادند که یکی از آنها معجزه شق اقمر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
خدا یا خودت به ما رحم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
الله اکبر لااله الا الله خدیا به ما رحم کنن وببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
درود و سلام حدا بر پیامبر ص و اهل بیت ع
Iran (Islamic Republic of)
شاه علی
۱۸:۵۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
واقعا واقعیت داره.هرچی که قران نوشته واقعیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
واقعا باورش سخته بزرگترین معجزه تاریخ است خیلی دوست داشتم در زمان بودم و این معجزی را میدیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
واقعا باورش سخته بزرگترین معجزه تاریخ است خیلی دوست داشتم در زمان بودم و این معجزی را میدیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد آقا
۰۲:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
"سه فضانوردی که به ماه سفر کرده بودند این واقعه را پدیده‌ای عجیب و خارق‌العاده عنوان و اعتراف کردند تاکنون چیزی مشابه آن را ندیده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
هرچیزی که در اینترنت میخوانید باور نکنید. تنها نوشته‌هایی قابل قبول هستند که منابع معتبر و علمی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
از قرآن محکمتر منبع موجود نمیباشد
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
یادمه میگفتن در عربی وقتی میخوان از اتفاقی که حتما در آینده رخ میده خبر بدن از زمان ماضی استفاده میکنن
من اطلاعم از زیان عربی کمه ولی اگه این حرف درست باشه و نویسنده بهش اشاره نکرده
Germany
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر پیامبر گرامی اسلام
Germany
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر پیامبر گرامی اسلام
Afghanistan
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به راستی که خدا بزرگ هست . الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
معجزه شق القمر پیامبر ص به اثبات رسیده و آثار آن همچنان باقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
السلام علیک یا رسول الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
جانم به فدای قدرت و عظمت پروردگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی بود من که ایمان دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی بود من که ایمان دارم
۱۲
آخرین اخبار