عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای طرح «پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح ‌«پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به اعتیاد،در سراسر کشور اجرا می شود.

اجرای طرح ‌های «پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلیفاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: اولین گام در درمان بیماری ها و از جمله بیماری اعتیاد «پیشگیری» است که در حال حاضر، روش های متعددی برای درمان اعتیاد در کشور ما، به کار گرفته می‌شود.

عباسی تاکید کرد: طرح ‌های «پیشگیری مَدارانه» با مشارکت افراد محل به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به اعتیاد،  در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای طرح ‌های «پیشگیری مدارانه» در مراکز مختلف کشور اعم از مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز عمومی ادامه داد: «پیشگیری اجتماع محور» از جمله طرح‌هایی است که بیشتر در محلات آسیب خیز کشور،  اولویت بندی شده و با نیازسنجی های محلی، اجرا می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در طرح پیشگیری اجتماع محور، برای شناسایی افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد، که به عنوان مثال در خانه ای زندگی می‌کنند که فرد معتادی در آنجا حضور دارد، از مشارکت افراد محلی استفاده می‌شود.

عباسی با بیان اینکه  آموزش های پیشگیری از اعتیاد به اشکال مختلف به افراد ارائه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آموزش های الکترونیکی، آموزش های چهره به چهره اشاره کرد، گفت:اگر فردی به صورت موردی نیاز به مداخله مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور داشته باشد، نیز آموزش ها ارائه می شود چرا که در هر صورت هدف، پیشگیری از ابتلای افراد به اعتیاد است.

وی تاکید کرد: آموزش های گروهی بخش دیگری از طرح پیشگیری اجتماع محور است که برای سایر افراد جامعه و در قالب آموزش های ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر گروه‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در مبحث مشارکت افراد محلی در اجرای طرح ‌های پیشگیری اجتماع محور، این افراد نقش تسهیل گر را ایفا می‌کنند و با مربیان و آموزش دهندگان سازمان بهزیستی کشور، به واسطه اعتمادی که میان افراد محلی با یکدیگر حاکم است، برای پیشگیری از اعتیاد همکاری می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: اگر در میان افراد محلی و بومی هر منطقه، فردی دارای تخصص روانشناسی باشد، سازمان بهزیستی کشور ترجیح می دهد  که پس از  آموزش او، از حضورش برای انتقال مفاهیم طرح ‌های پیشگیری استفاده کند.

انتهای پیام/

اجرای طرح های «پیشگیری اجتماع محور» در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار