معرفی فیلم‌های سومین روز هشتمین جشنواره عمار

«میراث آلبرتا 3»، «آتش به اختیار» و «تا افق حلب» از جمله مهمترین فیلم‌های سومین روز هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار هستند.

معرفی فیلم های سومین روز هشتمین جشنواره عماربه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سومین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، فیلم های زیر اکران می شوند؛

مستند «میراث آلبرتا 3» / سالن 3 – سانس 2

مستند «میراث آلبرتا 3» در زمان 72 دقیقه و به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه کنندگی محمدحسن مددی ساخته شده است. این مستند در ادامه مستندهای میراث آلبرتا 1 و میراث آلبرتا 2 تولید شده و به موضوع مهاجرت نخبگان می پردازد.

مستند «تا افق حلب» / سالن 1 - سانس 3

مستند «تا افق حلب» در زمان 35 دقیقه به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیه کنندگی ناصر نادری ساخته شده است. این مستند پیرامون دانشجوی ساده ای به نام عباس دانشگر است که با مطالعه و تحقیق رشد کرد و در نهایت در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به بالاترین افق انسانی خود یعنی شهادت رسید.

مستند «آتش به اختیار» / سالن 2 - سانس 3

مستند «آتش به اختیار» در زمان 20 دقیقه به کارگردانی مهدی فریدی و تهیه کنندگی محسن مقصودی ساخته شده است. این مستند در مورد آرزوهای شهید حججی است که درد مردم و محرومان بی قرارش کرده بود.

مستند «زخم تازه» / سالن 1 - سانس 4

مستند «زخم تازه» در زمان 60 دقیقه به کارگردانی سید محمد علی صدری نیا و تهیه کنندگی محمد مهدی صفار هرندی ساخته شده است. این مستند روایت اتفاقات متعدد روز عاشورای سال 88 است.

مستند «با صبر زندگی» / سالن 1 – سانس 6

مستند «با صبر زندگی» در زمان 50 دقیقه به کارگردانی وحید فراهانی و تهیه کنندگی موسسه روایت فتح ساخته شده است. این مستند روایتی از دو شهرک فوعه و کفریاست که در محاصره کامل نیروهای تکفیری بوده اند.

داستانی «پیکسل» / سالن 1 - سانس 6

فیلم داستانی «پیکسل» در زمان 5 دقیقه به کارگردانی سید حمید طاهری و تهیه کنندگی حوزه هنری ساخته شده است. این اثر روایتگر ماجرای جوانی است که برای یادآوری خاطرات پدر شهید خود به آرایشگاه وی می رود.

مستند «روی خط آتش» / سالن 3 - سانس 6

مستند «روی خط آتش» در زمان 42 دقیقه به کارگردانی محمد حاجی مقصودی و تهیه کنندگی ساسان فلاح فر ساخته شده است. این مستند به عملیات باز پس گیری شهر تدمر (پالمیرا) سوریه توسط شیر مردان فاطمیون که با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف می شود، می پردازد.

مستند «از صفر تا صد» / سالن 1 - سانس 7

مستند «از صفر تا صد» در زمان 30 دقیقه به کارگردانی امیر نصیری و تهیه کنندگی روایت فتح ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی حاج محمود کشاورزی است که بعد از جنگ تصمیم گرفت از صفر شروع کند و دنیایی خوب برای خود و خانواده بسازد؛ اما حالا او با مهاجمانی جدید در نبرد است.

مستند «من سلاحم در دست» / سالن 2 - سانس 7

مستند «من سلاحم در دست» در زمان 25 دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا باغشنی ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی علی نجات عباسی جانباز 8 سال دفاع مقدس و اهل آبادان است. او به جهت جانبازی تقریبا صورت ظاهری خود را از دست داده اما هم اکنون با روحیه ای مضاعف و مثال زدنی مشغول فیلم سازی در جهت ترویج فرهنگی دفاع مقدس است.

داستانی «لبخند» / سالن 2 - سانس 7

فیلم داستانی «لبخند» در زمان 11 دقیقه به کارگردانی سیدمهدی حسینی و تهیه کنندگی حسین شیرعلی ساخته شده است. این اثر روایتگر ماجرای یک رزمنده مدافع حرم است که در روز آخر اعزام خود به سوریه تصمیم می گیرد، حین خداحافظی از خانواده و دوستان از آنها فیلم و عکس یادگاری تهیه کند که آخرین عکس موبایل که از خودش گرفته می شود، عکس حجله شهادتش نیز می شود.

مستند «جهان اکثریت» / سالن 3 - سانس 7

مستند «جهان اکثریت» در زمان 27 دقیقه به کارگردانی سعید فرجی و تهیه کنندگی مرکز فرهنگی میثاق تهیه شده است. این مستند در مورد عکاس بنگلادشی به نام «شهید العلم» است که در «داکا»ی بنگلادش به دنیا آمده و مادری معلم و پدری پزشک دارد. او درحالی‌که پا به سنین جوانی گذاشت، اتفاقات بسیاری از جمله بی‌عدالتی‌ها را در خلال جنگ 1971 و اشغال کشورش به‌دست متجاوزان تجربه کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار