نعیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سوریه اجازه نمی‌دهد جایگاه سیاسی آمریکا به جایگاه نظامی در خاکش تبدیل شود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سوریه با حضور غیرمعمول نیروهای آمریکایی در کشورش مخالف است.

سوریه اجازه نمی‌دهد جایگاه سیاسی آمریکا به جایگاه نظامی در خاکش تبدیل شود/ آمریکا قصد دارد از طریق صلح و سیاست به اهدافش در سوریه برسدمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش دیپلمات‌های آمریکا در خاک سوریه و اهداف آنها از این اقدام، اظهار کرد: بازگشت و عقب‌گرد آمریکا از زمانی که نتوانست در نظام سوریه تغییری ایجاد کند، برای همگان مشخص است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مرحله‌ای اعلام کردند تغییرات سوریه را می‌پذیرند که پیش از این هرگونه پایان بحران را منوط به تغییر رژیم این کشور می‌دانستند، با این حال می‌توان گفت آمریکا نوعی گردش معکوس را در سیاست‌های خود آغاز کرده است.

نعیمی گفت: بدیهی است که بهانه آمریکا برای نظارت بر فعالیت نکردن داعش در دمشق یک شوخی است چرا که معتقدم اگر داعش فعالیتی داشته باشد،  این فعالیت در خاک سوریه وجود نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد به یک باره از سیاست‌های گذشته‌اش بازگردد و قصد خروج خود را از سوریه اعلام کند با دشواری‌های زیادی رو به رو می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند پوششی برای تغییر سیاست‌های آمریکا و مستکبران باشد البته به معنی دست کشیدن از توطئه و تلاش‌های تخریبی‌ نیست، بلکه آمریکا با به کار گیری این روش قصد دارد با توجه به واقعیت‌های موجود، خود را با واقعیت‌های اجباری تطبیق دهد.

وی ادامه داد: دولت سوریه با توجه به تجربه‌ای که از سیاست‌های آمریکا به دست آورده است، هوشیاری کاملی نسبت به اقداماتش دارد و اگر با حضور و افزایش تعداد دیپلمات‌های آمریکا در خاکش موافقت کند، قطع به یقین تمامی نیروهای ایالات متحده را تحت کنترل و مراقبت قرار می‌دهد.

نعیمی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از جنگ سوریه سودی نبردند بنابراین قصد دارند از طریق صلح و سیاست به اهداف خود برسند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا با افزایش تعداد غیرنظامیان خود در سوریه چه هدفی را دنبال می‌کند، بیان کرد: سوریه، حضور نظامی آمریکا را در کشورش نمی‌پذیرد، از این رو تمام مسیرهای ورود را برای آمریکا بسته است و با توجه به تجربه‌ای که از سیاست‌های آمریکا کسب کرده است دیگر فریب ایالات متحده را نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه درخواست آمریکا، افزایش دیپلمات‌هایش در خاک سوریه است، خاطر نشان کرد: سوریه تعداد محدودی از دیپلمات‌های آمریکا را در خاکش می‌پذیرد و با حضور بیش از حد معمول نیروهای آمریکایی مخالف است همچنین این کشور اجازه نمی‌دهد جایگاه سیاسی آمریکا به جایگاه نظامی در سوریه تبدیل شود.

انتهای پیام/

سوریه با تبدیل جایگاه نظامی آمریکا در کشورش مخالف است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار