شورای فرهنگی اجتماعی زنان تشکیل می‌شود

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین گفت: شورای فرهنگی اجتماعی زنان برای شناسایی مشکلات آن‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه مرادیان در نشست با مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان افزود: در این شورا با تشکیل کمیته‌های کوچکتر با عناوین مختلف می‌توان چالش‌های حوزه زنان را شناسایی و در زمینه رفع آن تنگنا‌ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: البته این کمیته‌ها تنها برای سیاستگذاری نخواهند بود بلکه به منظور رسیدن کامل به اهداف مورد نظر باید به طورعملی اقدام شود.

مرادیان با اشاره به آموزش زنان با محوریت سوادموزی گفت: هم اکنون مراکز یادگیری محلی در روستا‌ها و شهرک‌های اقماری تشکیل شده که در کنار سوادآموزی، مهارت آموزی هم جزو برنامه‌های آن است.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری گفت: همین مراکز می‌توانند ظرفیت بسیار موثری برای جذب زنان به مهارت‌های مختلف و آموزش حقوق و سلامت باشد.

مرادیان، بازدید از مراکز یادگیری محلی، سوق دادن تشکل‌های مردمی به سمت مراکز محلی یادگیری و نهادینه کردن مفهوم مشارکت محلی را سه شعار اساسی درباره مراکز یادگیری محلی عنوان کرد.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان استانداری در ادامه با اشاره به ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه درباره عدالت جنسیتی گفت:: خواه ناخواه در جامعه ما فرهنگ مزمن زن ستیز وجود دارد که به سرعت نمی‌توان آن را تغییر داد به همین منظور قرار است موضوع عدالت جسنیتی در دستگاه‌ها رصد شود.

مرادیان، حضور زنان در دستگاه‌ها را یک فرصت مغتنم در احقاق حقوق آن‌ها دانست و گفت: تحکیم بنیان خانواده به زنان بستگی دارد، بنابراین باید به مطالبات این قشر توجه شود، اما این توجه تنها با انعطاف، تعامل و همسویی امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به طرح تاب آوری اجتماعی نیز گفت: بر اساس این طرح، تسهیل گران پس از ۳۶ ساعت دوره آموزشی با حضور در جوامع در معرض آسیب، آموزش‌های مورد نیاز و لازم را به زنان و خانواده‌های در معرض خطر به مدت ۶۰ ساعت انتقال می‌دهند.

مرادیان در ادامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را نیز یکی از موضوعات مهم در حوزه بانوان ذکر کرد که در بند 'ت' ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه مود توجه قانونگذا قرار گرفته است.

در پایان این نشست چند تن از بانوان فعال دستگاه‌های اجرائی استان به بیان نقطه نظرات خوو در حوزه زنان پرداختند.

همچنین برنامه‌های کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

برساس آمار موجود، ۶۵۰ هزار و ۴۹۹ نفر از جمعیت استان را مردان و ۶۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر را نیز زنان تشکیل داده اند.

انتهای پیام/

 

نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار