رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت تقویت شرکت‌های دانش بنیان در کشور/ هنوز با تکنولوژی‌های روز دنیا فاصله داریم

نیلی احمد‌آبادی گفت: در حال حاضر تا رسیدن به رشد اقتصادی با تکیه بر دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های روز فاصله زیادی داریم.

در حال حاضر هنوز با تکنولوژی‌های روز فاصله داریم/ ما باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیممحمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از ابزارهای دانشگاه کارآفرین وجود پارک‌های علم و فناوری است به طوری که این پارک‌ها ما را به شکل صحیحی به اقتصاد ملی مرتبط می‌کند.

وی ادامه داد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنیم یعنی دانشی که وجود دارد چه در داخل و چه در صحنه بین‌المللی به محصول و تکنولوژی تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر مشکل این شرکت‌ها بازار و تقاضاست این شرکت ها وارد بازاری می‌شوند که این بازار به دلیل سیاست‌های اقتصادی و اینکه نمی‌تواند به شبکه بین‌المللی وصل شود خیلی نمی‌توانند رشد کنند.

 نیلی احمد‌آبادی اظهار کرد: حجم اقتصاد این شرکت‌های دانش‌بنیان محدود شده است، بنابراین از یک بعد محدود دیدن راه حل مسئله نیست باید سیاست‌های اقتصاد علمی و  صنعتی کشور همگام و در راستای هم انجام شود.

یکپارچه نبودن سیاست های آموزشی و فناوری  در کشور

وی بیان کرد: آنچه در کشور نمی‌بینیم این است که سیاست‌های آموزشی، فناوری و تولید و اقتصادی با هم مرتبط و یکپارچه نیستند و جدا گرفته می‌شود و هر کدام به مسیری می‌رود.

رئیس دانشگاه تهران گفت: یارانه های بدون هدف و برنامه‌ مشخص می‌تواند صنعت و همچنین فضای غیر رقابتی شرکت‌ها را ناتوان کند.

 نیلی احمد‌آبادی تصریح کرد: هر شرکتی باید به ارتباط با واحد دیگر احساس نیاز کند و این از طریق دانشگاه و مبانی شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: در واقع هنوز تا رسیدن به رشد اقتصادی با تکیه بر دانش بنیان‌ها و تکنولوژی‌های روز فاصله داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار