مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:

۹ روستا در خراسان جنوبی برق‌دار می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تا پایان دی ماه ۹ روستا در خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد ابراهیم شرکاء مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، در مراسم افتتاح برق رسانی روستای چاه عشایری شماره 4 شهید عباس حسینی با اشاره به بحث پانل های خورشیدی اظهار داشت: در بحث پانل های خورشیدی و استفاده از آن وزارت نیرو تسهیلاتی گذاشته است و خرید تضمینی 20 ساله برای سرمایه گذاران انجام می شود.

وی افزود: در این راستا در خراسان جنوبی تعداد افراد متقاضی زیادی وجود دارد که پروژه برخی از متقاضیان به مرحله بهره‌برداری رسیده و قرارداد خرید تضمینی نیز منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود 140 میلیون تومان بابت خرید برق از سرمایه گذاران به آنان پرداخت شده است.

شرکاء تصریح کرد: در کل استان خراسان میزان موافقتی که در بحث احداث نیروگاه برای سرمایه گذاران صادر شده است 250 مگاوات است که در این راستا برخی در دست اقدام و برخی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی متوسط فروش انرژی برق 70 تومان است خاطرنشان کرد: در این راستا افرادی که از پانل خورشیدی استفاده می کنند هزینه برق خریداری شده از آنان 800 تومان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به انشعاب برق مناطق عشایری اشاره کرد و یادآور شد: هزینه فروش انشعاب برق در شهرستان ها بالغ بر 2 میلیون تومان است در حالی که این هزینه در روستاها 550 هزار تومان است.

شرکاء با بیان اینکه روستاییان نسبت به جامعه شهری از 1/4 تخفیف برخوردار هستند، یادآور شد: همچنین این هزینه فروش انشعابات برای روستاییان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت رایگان است.

شرکاء ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از برق و وسایل برقی افزود: برق نعمتی است که همانگونه که بسیار خوب است یک قاتل نیز محسوب می شود بنابراین باید علاوه بر رعایت ایمنی، سیم کشی منازل نیز توسط افراد ماهر انجام شود و همچنین باید در بحث استفاده از وسایل برقی دقت لازم صورت گیرد که این نعمت باعث خطر برای روستاییان نشود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

رایگان بودن هزینه فروش انشعابات برق روستاییان تحت پوشش بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار