باید و نبایدها برای خوردن کله پاچه

یک پژوهشگر طب سنتی در خصوص خوردن کله پاچه توضیحاتی داد.

هشدار؛ سرد مزاج ها کله پاچه کمتر بخورندداوود محمد خانی پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کله پاچه، ماد غذایی مقوی و سالمی است و تنوع ویتامین ها در آن زیاد است به طوری که هر جزئی از آن دارای خاصیت خاصی است.

وی بیان کرد: از نظر طب سنتی کله پاچه در بدن خلط غلیظی تولید می کند به همین دلیل برای همه مزاج ها مفید نیست؛ متخصصان توصیه می‌کنند که افراد سرد مزاج کمتر از این ماده غذایی استفاده کنند.

محمد خانی با بیان اینکه خوردن آب پاچه گوسفند برای بدن مفید است، افزود: مصرف آب پاچه برای تقویت بافت‌های  مفصلی توصیه می‌شود و از بیماری پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: به افرادی که دچار عارضه چربی کبد ، غلظت خون و مشکلات قلبی هستند، توصیه شده که کمتر سراغ این ماده غذایی چرب بروند و حتی الامکان  آن را در فصل‌های سرد مصرف نکنند.

محمد خانی تاکید کرد: افراد باید کله پاچه سالم را با دارچین، آب لیمو تازه، زیره و گلپر مصرف کنند تا دچار چربی خون و دیگر مشکلات جسمانی نشوند.

وی اظهار کرد:  افراد نباید در کنار یک کله پاچه سالم مواد سردی مانند ماست و دوغ مصرف کنندو  افرادی که دچار چربی خون و مشکلات مغزی و قلبی هستند تا حد امکان از مصرف مغز گوسفند به دلیل چربی بالای آن خودداری کنند.

انتهای پیام/

نکات مهم در مصرف کله پاچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
میثم
۱۰:۱۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
به به کاملترین و مقوی ترین صبحانه جهان
آخرین اخبار