ادغام اتحادیه قرآنی کشور تا پایان سال انجام می‌‌شود

مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی: هیئت رسیدگی وظیفه‌اش نظارت بر روند ادغام بود و این وظیفه را به درستی انجام داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، در خصوص روند ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، اظهار کرد: هیئت رسیدگی وظیفه‌اش نظارت بر روند ادغام بود و این وظیفه را به درستی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول ادغام، تشکیل اتحادیه مدغم در ۳۱ استان بود، اضافه کرد: که از پنجم مرداد‌ تا ۲۸ مهر امسال انجام شد و مراحل اداری و ثبت این انتخابات انجام می‌شود باید گفت که مشکلات محدودی در استان تهران داشتیم که در حال برطرف کردن آن هستیم همچنین در صورتی که انتخابات استان تهران تأیید نهایی شود، تکلیف و پرونده ۳۱ استان بسته می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: در ادامه تاریخ تشکیل اتحادیه مدغم کشوری را مشخص می‌کنیم چون باید نمایندگان استان‌ها و اتحادیه‌های جدید استان‌ها به‌عنوان مجمع عمومی بیایند و انتخابات کشوری را انجام دهند و بنا داریم که براساس همکاری دوستان در هیئت و همچنین در اتحادیه‌های استانی، به یاری خداوند تا پایان سال ادغام اتحادیه کشوری را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه مدغم کشوری به شورای توسعه تحویل و از سوی شورا تأیید شد اظهار کرد: هرچیزی که برای انجام انتخابات سالم و خوب لازم باشد، انجام می‌شود و بنا بر اینست که تا پایان سال نیز این ادغام انجام شود.

قره‌شیخلو در پاسخ به سؤال دیگر در خصوص فعالیت خانه‌های قرآن روستایی و شهری و رابطه آن با هیئت رسیدگی، بیان کرد: هیئت رسیدگی به امور مؤسسات در رابطه با تشکل‌هایی است که ثبت رسمی در کشور می‌شوند و شخصیت حقوقی دارند. خانه‌های قرآن، تشکل‌های قرآنی غیر رسمی هستند و مبنای حقوقی ندارند و مأموریت‌ها و فعالیت‌های آن‌ها محدود است. همچنین خانه‌های قرآن با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی نیازی به ثبت در شرکت‌ها ندارند.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.