عجیب ترین و ترسناک ترین حفره های روی زمین + فیلم

در شبکه های اجتماعی ویدئویی از 10 تا از عجیب ترین و ترسناک ترین حفره های روی زمین منتشر شد.

عجیب ترین و ترسناک ترین حفره های روی زمین + فیلمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با عجیب‌ترین حفره‌های جهان آشنا شوید:

حفره گوآتمالا سیتی: ساکنان شهر گوآتمالا سیتی چندین هفته بود که صداهای عجیب و غریبی از طبقات زیرین زمین می شنیدند و نمی دانستند این صداها از کجا می آید. تا این که فوریه سال 2007 حادثه ای رخ داد و در آن زمین به طور غافلگیرانه و ناگهانی فروریخت و نشست کرد و حفره ای دایره ای شکل ایجاد شد. عرض این حفره 18 متر و عمق آن حدود 90 متر است و یک ساختمان را به طور کامل بلعید.

حفره برزینکی: این حفره سال 1986 در روسیه ایجاد شد و همچنان در حال عمیق تر شدن است. این حفره حدود 80 متر طول و 40 متر عرض و 200 متر پایین تر از سطح دریا عمق دارد. این حفره به عنوان دومین حفره بزرگ جهان به شمار می رود.

حفره ماکانچی: ایالت پنسلوانیا در آمریکا صحنه چندین مورد رانش و نشست زمین بود. علت این نشست ها اختلاف درصد آب در پوسته زمین بود. بدترین و ترسناک ترین رانش و نشست در منطقه ماکانچی رخ داد و در آن یک جاده ارتباطی اصلی در میان تعجب ساکنان که انگشت به دهان صحنه را می دیدند ناپدید شد و در زمین فرو رفت.

حفره شیطان: رانش و نشست زمین در ایالت تگزاس آمریکا باعث ایجاد حفره موسوم به شیطان شد. این حفره 43 متر عمق دارد و مساحت دهنه آن 15 متر است. ساکنان منطقه نام شیطان بر آن نهاده اند زیرا صدها خفاش ترسناک و رعب آور از آغاز فصل بهار تا اوایل فصل پاییز در آن زندگی می کنند.

حفره های عظیم و بزرگ در عربستان: چندین حفره موسوم به « الوجاج » در شمال عربستان سعودی نزدیک منطقه « الحائل » ایجاد شده است که توجه زمین شناسان و دانشمندان را به خود جلب کرده است. بسیاری از زمین شناسان برای بررسی چگونگی این حفره ها و ارائه فرضیه های خود در خصوص علت به وجود آمدن آن ها عازم عربستان شدند. از این حفره ها بوی گوگرد استشمام می شود و به حدی بزرگ و عظیم است که نمی تواند کار انسان باشد.

حفره فلوریدا: حادثه نشست زمین داخل اتاق خواب یک شهروند آمریکایی در ایالت فلوریدا رخ داد و در آن فرد به نام « جفری بوش » در زمین فرو رفت و تاکنون جسد وی پیدا و کشف نشده است. این حفره 18 متر عمق دارد و قطر آن حدود 30 متر است. مقامات محلی این حفره را با خاک پر کردند و به ساکنان محلی در خصوص نزدیک به آن هشدار داده اند.

حفره « متنزه هویه نجم » در مسقط پایتخت عمان: قطر آن حدود 50 متر است و آب زلالی دارد. ساکنان محلی بر این باورند ده ها سال قبل شهاب سنگی از آسمان فرود آمده و بر زمین در این منطقه برخورد و این حفره عظیم را ایجاد کرده است. این حفره اکنون به یکی از زیباترین مکان های دیدنی و گردشگری در عمان تبدیل شده است.

حفره های ساری ساریناما: این حفره ها در کشور ونزوئلا قرار دارد و محیط آن حدود 350 متر است بزرگ ترین عمقی که این حفره ها دارند به 350 متر می رسد و تا امروز همچنان ابهامات زیادی درباره این حفره ها وجود دارد. دانشمندان و زمین شناسان تاکنون نتوانسته اند تحلیل علمی درباره وقوع این حفره ها که حاوی انواع نادری از گیاهان و حیواناتی است ارائه کنند. گیاهانی که در این منطقه می رویند و حیواناتی که در آن زندگی می کنند در هیچ منطقه دیگری از جهان وجود ندارد.

حفره « منخفض القطاره »: این حفره در صحرای غربی در مصر وجود دارد. حدود 298 کیلومتر طول و حدود 80 کیلومتر عرض دارد. مساحت آن به حدود 20 هزار کیلومتر می رسد. بزرگ ترین حفره طبیعی زمین در جهان است مصر تلاش می کند از آن برای تولید انرژی استفاده کند.

 

 

منبع:العالم

انتهای پیام/

با عجیب‌ترین حفره‌های جهان آشنا شوید

برچسب ها: حفره ، جهان ، مصر ، زمین شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.