ولایتی مطرح کرد:

رخدادهای اخیر نادان بودن دشمنان را به اثبات ‌رساند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه امثال شهید حججی‌ها در نظام اسلامی کم نیستند، گفت: رخداد‌های اخیر نادان بودن دشمنان را به اثبات می‌رساند.

رخدادهای اخیر نادان بودن دشمنان را به اثبات ‌رساندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری امشب در همایش «انقلاب اسلامی، تحولات منطقه‌ای و چشم‌انداز آینده» که با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران بعد از انقلاب توانسته در مجامع مختلف بین‌المللی به جایگاه متفاوتی برسد، اظهار داشت: الگوی انقلاب اسلامی در سطح منطقه الگوبرداری شده و کشور‌های اسلامی نیز توانسته به برکت انقلاب به دستاورد‌های جدیدی برسند.

وی با تأکید بر اینکه کشور‌های مختلف استکباری از گروهک تروریستی داعش حمایت می‌کنند، افزود: ایران اسلامی با استفاده از ظرفیت برخی از کشور‌های اسلامی توانست مقابل خواسته کشور‌های استکباری و گروه‌های مختلف تکفیری ایستادگی کند و اکنون نیز به برکت این ایستادگی توانسته فرهنگ ایثار و شهادت را نیز گسترش دهد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: برخی سؤال می‌کنند که چرا ایران باید به دنبال رفع مشکلات کشور‌های دیگر باشد در حالی‌که خود با مشکلات مختلف اقتصادی روبه‌رو‌ست، در بیانی از امام علی (ع) تأکید شده که اگر در خانه بنشینیم و به همسایه‌های خود توجه نکنیم دشمن به سراغ ما می‌آید.

وی از حضور کشور‌های استکباری در منطقه یاد کرد و گفت: حضور نظامی در دیگر کشور‌ها یک قاعده است که توسط کشور‌های قدرتمند دنیا در عرصه نظامی دنبال می‌شود، برای اینکه بتوانیم در امنیت باشیم باید امنیت همسایگان را نیز مورد توجه قرار دهیم.

ولایتی ایران اسلامی را پرچم‌دار مبارزه با جریان‌های تکفیری خواند و مطرح کرد: داعش در دورانی توانست به ۲۰ کیلومتری ایران اسلامی نیز برسد، این گروهک تکفیری به دنبال نفوذ به‌نظام اسلامی و تضعیف امنیت این کشور بود و در حقیقت ایران اسلامی را هدف اصلی خود قرار داده بود.

وی با تأکید بر اینکه همچنان مشکلات عراق بعد از بین رفتن پایگاه داعش ادامه دارد، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم امنیت را حفظ کنیم باید در خارج از کشور به مبارزه با دشمن مشغول باشیم.

ولایتی از حمله اغتشاش‌گران به برخی از مقدسات دینی از جمله حسینیه‌ها و امامزادگان یاد کرد و گفت: این افراد چهره واقعی خود را به ملت نشان دادند و خشم ملت را نسبت به خود بیشتر کردند، حمایت امثال ترامپ نیز به‌خوبی اهداف اصلی آن‌ها را برای همگان آشکار کرد.

وی با بیان اینکه امثال شهید حججی‌ها در نظام اسلامی کم نیستند، مطرح کرد: رخداد‌های اخیر نادان بودن دشمنان را به اثبات می‌رساند اینکه آن‌ها همیشه مقابل آرمان‌های مردم ایستاده‌اند و به دین ضربه زده‌اند فقط سبب بیشتر شدن انزجار مردم از آن‌ها شده است.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد استمرار حرکت انقلاب اسلامی را نیازمند اتکا به نیروی درون نظام اسلامی دانست و افزود: هرچند مردم با وجود مشکلات اقتصادی پای اعتقادات دینی خود ایستاده و از حکومت حمایت می‌کنند، اما نباید در حق آن‌ها جفا شود چرا‌که ملت خواستار توجه دولت به مشکلات اقتصادی هستند و دولت نیز به‌صورت متقابل باید برای رفع مشکلات و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در امور داخلی کشور تلاش کند.

وی از نقش ایران اسلامی در کشور‌های مختلف از جمله افغانستان یاد کرد و گفت: آل سعودی‌ها به دنبال این بودند که با هزینه برای وهابی‌ها و استفاده از سلاح‌های آمریکایی‌ها افراد تروریستی را با اعتقاد به کشتن شیعیان تربیت‌کرده و ناامنی را در برخی از کشور‌ها به‌ویژه ایران رقم بزنند، اما ایران اسلامی با فعالیت‌های منطقه‌ای خود توانست از رخ دادن این فاجعه جلوگیری کند.

ولایتی گردهمایی کنونی کشور‌های مختلف در حمایت از پرچم شیعه را بدون سابقه خواند و افزود: اکنون آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ماندن هستند تا بعد از آن به عراق و کردستان سرازیر شوند، اما کشور‌های اسلامی به‌ویژه ایران برای جلوگیری از این امر تلاش می‌کنند.

وی به تلاش امثال مسعود بارزانی برای جدایی کردستان از ایران و عراق اشاره کرد و گفت: بدون کمک ایران کردستان عراق را از این کشور جدا و بعد از آن پایگاه رژیم صهیونیستی را در نزدیکی مرز‌های ایران مستقر می‌کردند چراکه برخی از کرد‌ها در ابتدای توطئه بارزانی پرچم رژیم صهیونیستی را بلند کردند در حالی‌که این رژیم در فلسطین جوانان، نوجوانان و کودکان بسیاری را به شهادت رسانده است.

ولایتی عنوان کرد: یمنی‌ها در نهایت آلفرد را شکست می‌دهند و لقمه یمن در گلوی عربستان گیر می‌کند، کشور‌های مختلف جبهه مقاومت اسلامی از مظلوم در برابر ظالم حمایت می‌کنند.

وی از قدرت راهبردی کم‌نظیر نظام اسلامی در منطقه یاد کرد و افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در شورای امنیت ملی موضوع رخ‌داد‌های اخیر ایران را مطرح کنند، اما روس‌ها و چینی‌ها مانع شدند، در ترکیه نیز شاهد حمایت رسانه‌ها از نظام اسلامی هستیم چراکه رویکرد این کشور نسبت به ایران تغییر کرده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: نیرو‌های سپاه قدس و در رأس آن‌ها سردار قاسم سلیمانی توانستند با تبعیت از فرمان رهبر انقلاب اسلامی در عرصه منطقه‌ای ایران اسلامی را به یک جایگاه متفاوت برسانند که اکنون باید به دنبال حفظ این جایگاه باشیم چراکه در غیر این صورت دشمنان زخم‌خورده نظام اسلامی همانند گذشته به عرصه بازمی‌گردند و برای حمله به این کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی به ایستادگی متحدین ایران اسلامی در منطقه مقابل حامیان اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: اکنون پرچم شیعه در جهان سرافراز شده است و باید تلاش کنیم همچنان این پرچم در سرافرازی باقی بماند و برای رسیدن به این هدف مجلس و دولت باید نسبت به رفع مشکلات اهتمام جدی داشته باشند.

ولایتی طرح اختلافات سیاسی در این شرایط را بی‌سلیقگی خواند و ادامه داد: باید همچنان با تکیه‌بر بصیرت ملت و تبعیت از فرمان رهبری در مسیر انقلاب اسلامی گام برداریم تا بتوانیم مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ز

ولایتی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
واقعا که نادان هستن
Kuwait
رضا رزمنده
۰۷:۵۹ ۱۴ دی ۱۳۹۶
کسی با اصل انقلاب مشکلی ندارد مردم فقط میخوان مشکلات به حقشون حل بشه